Hej,

Jag har problem med avloppslukt som uppstår vid vissa tillfällen på framsidan av huset (öster).

Vid husets norra gavel finns avloppstanken och infiltrationen. När jag luktar vid avloppstankens brunnslock, spolbrunnar eller vid infiltrationsbäddens luftningsrör känner jag ingen lukt.

De tillfällen lukten kommer är när diskmaskin, tvättmaskin eller när någon duschar.

Någon som har en idé varför lukten uppstår? Är det problem med luftningen? Den sitter på taket (två-våningshus) och borde ju inte komma därifrån.

Uppenbarligen är det när mycket vatten rinner ut som lukten kommer, men förstår inte varför.


Hälsningar H
 
H Hidalgomustang skrev:
Hej,

Jag har problem med avloppslukt som uppstår vid vissa tillfällen på framsidan av huset (öster).

Vid husets norra gavel finns avloppstanken och infiltrationen. När jag luktar vid avloppstankens brunnslock, spolbrunnar eller vid infiltrationsbäddens luftningsrör känner jag ingen lukt.

De tillfällen lukten kommer är när diskmaskin, tvättmaskin eller när någon duschar.

Någon som har en idé varför lukten uppstår? Är det problem med luftningen? Den sitter på taket (två-våningshus) och borde ju inte komma därifrån.

Uppenbarligen är det när mycket vatten rinner ut som lukten kommer, men förstår inte varför.


Hälsningar H
Hej Hidalgomustang, har du hittat vad det är? Jag har ungefär samma problem, har avloppslukt på utsidan av huset när någon spolar mycket vatten precis som du. Är inte heller från tanken eller infiltration det luktar. Tror min lukt kommer från avluftningen i taket (luktar avlopp runt den halvan av huset där avluftningen sitter) men vet inte varför det kommer varje gång man spolar mycket eller vad man kan göra åt det?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.