I stugan min så har jag en huvudstuga och en gäststuga. I gäststugan har det alltid varit en svag (ibland starkare) lukt av avlopp. Jag har två golvbrunnar som aldrig används, ena i bastun och den andra i ett litet rum där vattnet från min borrade brunn kommer in, även varmvattenberedaren för lillstugan sitter där.
Idag har jag gått igenom alla vattenlås och golvbrunnar och från de båda golvbrunnarna kan kan jag känna avloppslukt.
Jag skulle vilja plugga igen golvbrunnarna för att se om lukten försvinner. Hur gör jag det smidigast? Funderade ett tag på att sätta in en ballong i röret som går från golvbrunnen, men den lär ju inte vara uppblåst så länge. Stugorna är byggda 1991 så det är moderna golvbrunnar av plast och det är betonggolv och klinker runt golvbrunnarna.
Jag har sluten tank på runt 6 kubik dit allt går från stugorna.
Idag har jag gått igenom alla vattenlås och golvbrunnar och från de båda golvbrunnarna kan kan jag känna avloppslukt.
Jag skulle vilja plugga igen golvbrunnarna för att se om lukten försvinner. Hur gör jag det smidigast? Funderade ett tag på att sätta in en ballong i röret som går från golvbrunnen, men den lär ju inte vara uppblåst så länge. Stugorna är byggda 1991 så det är moderna golvbrunnar av plast och det är betonggolv och klinker runt golvbrunnarna.
Lista ut vilken modell av golvbrunn du har och köp ett avsett lock för dem. Exempel:H HerrMögel skrev:I stugan min så har jag en huvudstuga och en gäststuga. I gäststugan har det alltid varit en svag (ibland starkare) lukt av avlopp. Jag har två golvbrunnar som aldrig används, ena i bastun och den andra i ett litet rum där vattnet från min borrade brunn kommer in, även varmvattenberedaren för lillstugan sitter där.
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...wKOH40WUkyanIWhaiaVqx4sNj1b3CUqhoCXzcQAvD_BwE
Bästa svaret
Klicka här för att svara