Har för mig att jag sett det tidigare, men inte säker. Det skulle i alla fall passa bra då jag behöver anslutning till stammen från två olika håll. Finns dessa men behöver inte den vertikala anslutningen.H Henrik 75 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Anslutningen i inlägg nr 3 blir ju olämplig om det handlar om toalett nånstans på avsticken så jämförelsen haltar lite. Annars är det inget fel med en propp uppåt så man kan få till en spolanslutning.
Har även jag sett den första men det är länge sen........
Har även jag sett den första men det är länge sen........
Ingen aning hur du ska koppla men just den modellen när 2 rör "möter" varandra är väl inte optimal eller?
Tycker mig ha läst en del här om att man inte ska ha sån och sedan tänker jag om du ska in med rensfjäder i framtiden kan det bli besvärligt.
Tycker mig ha läst en del här om att man inte ska ha sån och sedan tänker jag om du ska in med rensfjäder i framtiden kan det bli besvärligt.
Dagens regelverk meddelar att man ska ansluta detta grenrör med 70º grenrör.
Regeln är ganska ny och inte så många leverantörer har 70º gren ännu dock.
Jag misstänker att denna regeln har kommit till för att spolbilens slang har gått rakt igenom ett 88,5º gren och in i grannlägenheten allt för många gånger... 🙄
https://sakervatten.se/wp-content/u...2C*MTcyMjk1MTkxMS4xLjAuMTcyMjk1MTkxMS4wLjAuMA..
Regeln är ganska ny och inte så många leverantörer har 70º gren ännu dock.
Jag misstänker att denna regeln har kommit till för att spolbilens slang har gått rakt igenom ett 88,5º gren och in i grannlägenheten allt för många gånger... 🙄
https://sakervatten.se/wp-content/u...2C*MTcyMjk1MTkxMS4xLjAuMTcyMjk1MTkxMS4wLjAuMA..
Logga in
Skapa konto
En rak 90º anslutning från två håll känns som om det blir stopp och skiten vill åka fram och tillbaks?
Nu är jag elnisse och inte röris men jag hade inte velat lägga det någonstans.
Nu är jag elnisse och inte röris men jag hade inte velat lägga det någonstans.
Nja, vad ska man dra vidare med för rör?MrJay skrev:
- Verkar vara en produkt från UK där man fortfarande limmar avlopp med lim. (Det slutade vi med på 70-talet)
- Installationsanvisning?
- 150mm?
- Svensk Standard?
Då kan man lika gärna köra på ett 110x45º gren som vi använder ofta i Sverige.
Proppa översta anslutningen.
https://www.hornbach.se/p/dubbelt-p...MIndScsYjhhwMVixeiAx32JTawEAQYAiABEgI7i_D_BwE
Logga in
Skapa konto
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 389 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 389 inlägg
Nej jag tycker det låter som en väldigt trolig teori och när alla som måste fortsätter bygga med vanliga dubbelgrenrör så har säker vatten ryggen fri😉Krilleman skrev:
Kan detta vara något för TS? Vad jag vet så finns dom bara i 110mm dock.
Logga in
Skapa konto