Hej,
Håller på och kollar på ett hus som vi är lite sugna på att köpa, dock har ett par frågor kommit upp på besiktningen som gjort mig lite osäker.
Avloppet ligger högre än grunden och ägaren har en dränkbar pump.
Hur stor risk tar man vid ett köp som detta?
Är detta en normal lösning på många hus i Sverige?
Huset måste dräneras om, finns det bättre lösningar idag?

Tacksam för goda råd.




 
S
Vet inte om du menar att själva slamavskiljaren/trekammarbunn ligger högre än huset eller om filtreringen ligger på markbädd? Vi håller på med avlopp till vårat nybygge och där kommer det att bli markbädd å då har man en dränkpump som pumpar upp från en pumpbrunn till markbädden/filtreringen. Jag vet många som har så.
 
Avloppet ligger högre än grunden och ägaren har en dränkbar pump.
Måste vara en pump för just avloppsvatten och då är det inga problem.
rogge
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.