456 läst ·
6 svar
456 läst
6 svar
Avloppet låter....
Hej,
Förra året köpte vi ett hus och det stod klart när vi flyttade in att det var nästan helt stopp i avloppet i köket. Vi skaffade en rörmokare som bytte rören under diskbänken och det är avsevärd skillnad. Problemet som då uppstod är att när diskmaskinen är igång så låter det jättemycket. Jag är inte säker på om det är när den tar in vatten eller när den sköljer ut det men den väcker sovande. Vi kan inte sätta på diskmaskinen och gå och lägga oss. Jag ifrågasatte detta men rörmokaren hävdade att så blir det. Nu har ni fullt ös i rören och det är bra, vilket det är, men ljudet. My God!
Kan detta stämma?
Diskmaskinen i sig är ny och tyst så det är inte där ljudet kommer ifrån
Tacsakm för seriösa svar
Förra året köpte vi ett hus och det stod klart när vi flyttade in att det var nästan helt stopp i avloppet i köket. Vi skaffade en rörmokare som bytte rören under diskbänken och det är avsevärd skillnad. Problemet som då uppstod är att när diskmaskinen är igång så låter det jättemycket. Jag är inte säker på om det är när den tar in vatten eller när den sköljer ut det men den väcker sovande. Vi kan inte sätta på diskmaskinen och gå och lägga oss. Jag ifrågasatte detta men rörmokaren hävdade att så blir det. Nu har ni fullt ös i rören och det är bra, vilket det är, men ljudet. My God!
Kan detta stämma?
Diskmaskinen i sig är ny och tyst så det är inte där ljudet kommer ifrån
Tacsakm för seriösa svar
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Jag var precis på väg att skriva samma sak. När diskmaskinen får avloppet att gurgla, då är det dag att rensa rören med denna:BirgitS skrev:
- https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...s/avloppsrensningsverktyg/vaskrensare-025479/
Väntar man, då börjar vattnet snart att rinna långsamt ur hon också...
Jag kan ju lägga till att innan jag byggde om köket så låg avloppet som ett U under köksgolvet, de hade bara lagt det på isoleringen när huset byggdes. Att ha ett vattenlås under köksgolvet var inte bra för tömningen av diskhon.
När röret plockades ur så var det fullt i fett och enbart en lillfingerstor öppning fanns för vattnet att passera. Då hade jag ändå rensat röret med rensband och högtrycksrenare några gånger per år också. Diskmaskiner är duktiga på att lämna fett i rören.
När röret plockades ur så var det fullt i fett och enbart en lillfingerstor öppning fanns för vattnet att passera. Då hade jag ändå rensat röret med rensband och högtrycksrenare några gånger per år också. Diskmaskiner är duktiga på att lämna fett i rören.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden