M
mycke_nu skrev:
Jag har skrivit den där sidan.. :thumbup:
Ja du ser, då stämmer det säkert.

Det var inte helt kul när ett träd hade en rot under en 96 pars fiber. Sen kom den lilla västanfläkten gudrun varpå trädet vart lite trött så det la sig ned.
vart 96X4 svetsar för att fixa det hela.

Får man fråga vad slutnotan blev?

...

• Gilla
Beltis
  • Laddar…
Jag har massa åsikter om detta som faller platt när ni gör på detta sätt och kommer överens med varandra.

Ni är förebilder för goda grannar och hur man ska hjälpas åt.

Stort!!!

• Gilla
warwick
  • Laddar…
Gilgo skrev:
Grannen har en fiberkabel på våran tomt. Tog väck en buske och vips så var kabeln avgrävd. Inget uppmärkt och kabeln låg max 5cm under jord. Till saken hör att vi har lagt på täckbark och jord ovanpå tidigare så den låg inte 5cm under från början.
Hursom måste ju skiten lagas, eftersom jag grävde av den blir det väl en kostnad jag motvilligt får stå för trots att den låg så ytligt. Har någon koll på vad sådant här kan kosta?

Är det inte normalt att man lägger dom på 20-50cm djup? Tyvärr var grannen inte hemma så jag har inte pratat med honom än. Men jag kommer naturligtvis påpeka olämpligheten i att lägga kabeln så ytligt på någon annans tomt, ett spadtag djupt borde vara ett absolut minimum. Vi bodde inte här när kabeln grävdes ned, hade vi gjort det hade jag krävt att den skulle grävas ned djupare.

Just nu är jag bara förbannad över att jag(antagligen) får stå för kostnaden p.g.a. grannens lathet att gräva ordentligt. Kanske det är tur att han inte var hemma så jag kan lugna ner mig lite.
Hej.
Mycket intresserad av hur det gick för dig med den avgränsa fiberledningen. Hoppas du inte betala en krona. Kalle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.