Vi sitter i funderingar på att bygga nytt hus. Tomt kan snart bli klart (om vi bestämmer oss). Blev idag tipsad av en bekant att flera husföretag som tillverkar prefabhus får in avbokningar på husleveranser och sådana kan man få köpa billigare. Vad vet ni om detta? Skulle gärna få lite mer info kring det om det ens är så.

jag köpte mitt 1,a hus på detta sätt,kan rekomenderas.
det blev en bra rabatt.

Aha, hur gick ni till väga för att "få tag på" ett sånt? Vad fick ni för bemötande från husleverantörer när ni frågade efter sånt?

dom säljare som har sådant från huvudkonteret dom ha detta i vetskap.
så finns dom så säljer dom gärna.
men pruta hårt det är ändå ett lager hus.

Jag tror inte att det finns fler sådana hur nu än i tidigare högkonjuktur, de finns alltid folk som får ändrade förhållanden. Vad jag hört så är det ett ruggit tryck just nu hos en del säljare. Har redan sålt hela fjolårets volym på 4 månader.... Jag tror att det var ett uppdämt behov sedan i höstas och det blev en ketchupeffekt nu.

Passa er bara för ett sk lagerhus. Var med och byggde ett sånt och gud vet vart det har stått under tiden mellan köparna. 90% av alla gipsskarvar sprack (även där det satt riktig väv). Såhär efteråt kändes det som om det var rejält fuktiga väggblock från början.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.