Byggahus.se

Automower Connect. Nån som testat?

  1. HenFre
    Medlem Nivå 9
    Här gick Connecten igång runt 14:00 igen. Nu fungerar det som det ska.
    //Henry
     
  2. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 17
    Hur ofta slutar er AM Connect att funka? Jag har hittills i sommar haft två kontaktbrott som gjort att jag varit tvungen att gå in i klipparens meny och frikoppla samt återansluta Connecten. Inget jättejobb, går på två minuter. Men då det är på landet trodde jag första gången att klipparen stannat, när den i själva verket bara tappat kontakten, och att veta om klipparen går är i mitt fall huvudskälet till att ha Connect...
     
  3. E
    Medlem · Nivå 20
    Har du sett detta?
    Saxat från HQ facebooksida:
    Det har förekommit en del störningar under säsongen där klippare som tappat kontakt med Automower Connect inte återansluter till tjänsten per automatik. Vi beklagar detta och kan meddela att det under hösten kommer finnas ny klipparmjukvara tillgänglig som förbättrar tillförlitligheten inför nästa säsong. För er som haft problem, kontakta gärna er återförsäljare för en uppdatering efter säsongen.

    Om du köpt Automower Connect som tillbehör under 2018, och har återkommande problem med uppkopplingen, kontrollera vilken mjukvaruversion du har genom att starta klipparens meny, håll in 0 i ca 3 sekunder, välj Info sedan allmänt och titta på raden COM (man kan behöva ta pil ned för att se den). Om det står 11.02, kontakta din återförsäljare för en uppdatering.

    I vissa fall kan klipparen låsa sig och behöva en omstart av kommunikationsmodulen, en omstart av klipparen med strömknappen gör inte detta. För att starta om modulen, välj Meny sedan Tillbehör och Automower Connect. Efter att du har matat in PIN-kod, kryssa ur Använd Automower Connect. Backa ut med Back, gå sedan in i Automower Connect igen och kryssa i Använd Automower Connect. På detta vis har du startat om din kommunikationsmodul.

    Vi beklagar störningarna men vi jobbar som sagt på lösningar. Önskar er en fortsatt trevlig sommar.
     
  4. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 17
    Nej, det kände jag inte till. Då ska jag svänga förbi handlaren och se vad de kan göra.

    Tack! (y)
     
  5. S
    Medlem Nivå 4
    Hänt mig också, två ggr..att man sen får hjärnsläpp i värmen och glömmer hur man parar ihop dem är en annat problem..Var tvungen ta fram instruktionsboken. :)
     
  6. Tobbe Arnesson
    Medlem Nivå 8
    Intressant. Har också haft två bortfall av Connect och löst det på det sättet HQ skriver. Har tänkt höra av mig till säljaren men inte fått fingrarna ur än. Då vet jag att det är ett känt problem under åtgärd åtminstone. :rolleyes:
     
  7. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 17
    Hos min ÅF visste de inget särskilt om det mer än att det var fixat på vissa nya klippare redan. Men nu stod det iofs i höst i texten.
     
  8. E
    Medlem Nivå 10
    Någon som varit och uppgraderat firmware nyligen? Vilken version av Connect (COM) fick ni?

    Jag uppgraderade i somras och fick 11.07.00, men nu verkar det vara 14.x.x som laddas in.
     
  9. M
    Medlem Nivå 1

    Hej!
    Vill bumpa denna fråga. Köpte en 430x i våras, vilket hade detta problem ett antal gånger. Den var inne på uppgradering i juni men jag har fortfarande samma problem.

    Ni som hade problem, fick ni rätsida på buggen med att det i appen står att maskinen är bortkopplad?
     
  10. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 17
    Jag har inte uppgraderat, men har kvar problemet. I år har klipparen hittills fått återställas en gång. Hittade då inte den här tråden, så skapade en ny för att jag hade tillkommande problem, men det var nog bara dålig mobiltäckning.
     
  11. S
    Medlem Nivå 4
    Uppgraderade för 5-6 veckor sedan, och i den nya programvaran ska buggen vara åtgärdat enligt verkstan. Inte haft några bortkopplingar sedan dess
     
  12. HenFre
    Medlem Nivå 9
    Jag bytte från 230ACX till 430X med Automower Connect förra våren och hade mängder av problem under sommaren. I våras var jag inne med maskinen, och fick den uppgraderad, inför denna sommar. Har hittills inte noterat en enda frånkoppling. Har de förekommit så har maskinen löst problemet själv. När jag behövt kommunicera så har det fungerat.
     
    Redigerat 24 aug 2019 11:03
  13. M
    Medlem Nivå 1
    Tack för svar, då hoppas jag att den mjukvaran jag fick var 7-8 veckor gammal ;)
    Jag åkte faktiskt in med maskinen på inrådan av supporten, för att i den befintliga mjukvaran skulle det varit löst. Men det kan ju vara sp att den bara blev ”delvis” löst.
     
  14. M
    Medlem Nivå 1
    Skönt att göra att det verkar finnas lösning. Jag ska åka iväg till min klippare om några veckor och ta med den hem för vinter. Jag kommer be min leverantör uppgradera en gång till, håll tummarna :)
     
  15. S
    Medlem Nivå 4
    Uppgraderingen var gratis, var inställd på att det skulle kosta, var 3 år sedan jag köpte min 420.