Jag har en Husqvarna Automower 230 ACX med nya batterier och generellt i bra skick. När jag startade den för året har den börjat med ett nytt beteende som jag inte sett tidigare. Om den stöter mot objekt eller åker mot begränsningstråden stannar den, backar, stänger av knivdisken, startar knivdisken och kör fram mot exakt samma objekt eller plats. Detta upprepas gång på gång innan den till slutet backar längre bak och vänder. Beteendet tidigare, om jag inte tappat förståndet helt, var att backa, vrida X grader och sedan fortsätta klippa utan att stoppa knivdisken.

Någon föreslog att byta microswitch, så det har jag gjort utan att det gjorde någon skillnad. Lyftsensorn är också bytt. Skulle krocksensorerna kunna skapa det här beteendet? De verkar hela och rena, och gummibälgarna ser också okej ut.

Redigerat:
  • Gilla
Andree79
  • Laddar…
Upplever exakt samma problem med en 265acx. Du har inte blivit något klokare vad det skulle kunna vara?

• Gilla
Andree79
  • Laddar…
S Simon Nilsson8 skrev:
Upplever exakt samma problem med en 265acx. Du har inte blivit något klokare vad det skulle kunna vara?
Har oxå samma problem med en 265acx… ingen som vet varför ??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.