Har som nybliven husägare (flyttade in i somras) ännu inte behövt fundera på värmen i huset. Men nu börjar det bli dags att knäppa på cirk.pumpen. Jag har en Automix 20, inomhusgivare, med shunt automatik. Se bild.

Hur får jag på automatiken. Dvs i vilket läge skall jag ställa shuntvredet?
 
  • autom20.jpg
A som i automat? Så är det på min iaf, har också en Automix 20, min ser dock annorlunda ut.
 
Finns inget A att ställa den på.
 
På shuntvredet på pannan finns (på min iallafall) en liten inställning för A (Automat) och en hand (manuellt), som man ställer om med en skruvmejsel. Själva vredet spelar ingen roll hur man stället, det ändras ju automatiskt efter hur du stället temoeraturen.
Se denna bild:
http://www.acaso.se/Acaso bilder RGB/Automix 20/02_02_AM 20 kit.jpg
 
Är några år sedan jag skruvade dit min Automix men jag har för mig att när man monterade dit den skulle shunten ställas på 0 och sedan letade Automixen upp rätta gränslägena.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.