jag har köpt en begagnad hitachi gipsskruvdragare med ett runt magasin och en fein automatskruvdragare..då de ser ut som om de har 15år på nacken så undrar jag lite om någon här på forumet har erfarenhet av dessa modeller.
vad är för och nackdelar jämfört med fein automatskruvdragaren?
går det i mer skruv i ett runt magasin?
hur är det med reservdelar?


hitachin heter w6v2 med runt magasin som heter" holtzer"
fein med skruvmatning som heter " helfer"
 
Köpte en Fein för ett par månader sedan, men om det är samma modell som din vet jag inte.
Dock är det den bästa automat jag provat.
 
Har kört med Fein och Makita, Fein'en är en dröm att jobba med. De jag kört med har dock varit utan magasin dvs de som laddas med ett band. Generellt håller Fein mycket hög kvalitet. Har själv en vinkelslip av deras fabrikat och den har hållt i över 10 år.

/Kent
 
ok..tack för info..det låter ju lovande.  :)

dossisen-bild2.jpg
 
Styrningen för skruvbanden verkar saknas? Samma som jag kört med och du ångrar dig nog aldrig *ler*

/Kent
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.