10 608 läst ·
9 svar
11k läst
9 svar
Auro ekologisk snickeri/lackfärg - erfarenheter?
Ska måla om köksskåp och luckor och vill använda en färg som inte torkar superfort men vill inte heller stå i lösningsmedelsångor. Har läst att Auro skulle kunna vara lämpligt alternativ. Nån här som använt den? Senare ska jag ge mig på fönster också, in och utsida på obehandlde fönster. Helt enkelt - ni som använt Auro, är ni nöjda?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Äggoljetempera skall vara helt sjukt bra, vatten ägg, linolja och lite färgpigment (vill jag minnas).
Duger till att måla golv med vad gäller slitstyrkan.
Kolla på förrförra avsnittet av "det sitter i väggarna" så kör dem en vända med det.
Duger till att måla golv med vad gäller slitstyrkan.
Kolla på förrförra avsnittet av "det sitter i väggarna" så kör dem en vända med det.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Hehe, ja auro har ju givit sig på att utveckla 80 år gammal färgteknologi igen, från scratch, så de måste ju ta igen det någonstans. Men med egen alkydfabrik så kan de i alla fall garantera att bindemedlet är från ekologiska källor.Jonatan79 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden