1 797 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Attrapp för att testa om 4-tums djuphålspump passar i borrhålet
Jag har en trettio meter djup borrad brunn.
Foderröret som sticker upp är 110 mm, men hur det ser ut längre ned vet jag inte riktigt.
Har haft en 3 tums pump tidigare som nu gått sönder, hoppas på om en 4 tums pump håller bättre.
Funderar på om jag ska ta ett 100 mm ventilationsrör i plåt och kapa i samma längd som eventuella nya 4 tums pumpen.
Därefter popnita fast ett fäste inuti röret längst upp och fästa en vire.
Sedan diska röret noga med diskmedel och vatten, och därefter sänka ned det i borrhålet.
Kan det vara en bra idé?
Foderröret som sticker upp är 110 mm, men hur det ser ut längre ned vet jag inte riktigt.
Har haft en 3 tums pump tidigare som nu gått sönder, hoppas på om en 4 tums pump håller bättre.
Funderar på om jag ska ta ett 100 mm ventilationsrör i plåt och kapa i samma längd som eventuella nya 4 tums pumpen.
Sedan diska röret noga med diskmedel och vatten, och därefter sänka ned det i borrhålet.
Kan det vara en bra idé?
Det låter vettigt, men jag hade nog fyllt attrappen med betong, då bordeS Superrobban skrev:Jag har en trettio meter djup borrad brunn.
Kan det vara en bra idé?
den väga 15-20kg och vara mer lik en pump.
Vad är det för pump du tänkt dig?
Jag skulle ju kunna trä 4-tums röret över min 3-tums pump och kila fast det.
Sedan sänka ned allt och testa.
Jag har tittat på Debe djupbrunnspump 4" och tyckte att 5 års garanti verkar lovande.
http://www.debeflowgroup.com/sv/vattenbrunn/pumpar/debe-djupbrunnspump-4/
Sedan sänka ned allt och testa.
Jag har tittat på Debe djupbrunnspump 4" och tyckte att 5 års garanti verkar lovande.
http://www.debeflowgroup.com/sv/vattenbrunn/pumpar/debe-djupbrunnspump-4/
Klicka här för att svara