12 595 läst ·
5 svar
13k läst
5 svar
Att måla insidan av garderober?
Vill inleda nikotinsaneringen med att göra iordning garderoberna så man har någonstans att gömma undan kläderna.
Fick rådet att använda oljefärg, sen plastfärg ovanpå det, för det är högre slitage inne i garderober än uppe på taket.
Vad tror ni om detta, skulle ni använt andra produkter?
Fick rådet att använda oljefärg, sen plastfärg ovanpå det, för det är högre slitage inne i garderober än uppe på taket.
Vad tror ni om detta, skulle ni använt andra produkter?
Jag skulle använt mig av en radiatorlack eller en snickfärg som tål lite stryk. Två varv brukar täcka och ta bort röklukten bra i en garderob som är nikotinskadad. Kör en oljefärg eller spärrfärgen (sigman) som grund ifall de är riktigt inrökta.
Redigerat:
Hehe, det var lite lustigt. Vid nikotinsanering påpekar alla att man måste måla om ALLT osv, nej visst det kanske inte var så farlig rökdoft därinne men luktade ett och annat gjorde även efter omgångar med målartvätt & ajax.
Det och seriös vill jag vara, så justnu står ett joniseringsaggregat och väsnas i rummet sen får det nog bli lite sigma måleri sen får vi se vad det blir för färg ovanpå den grunden.
Det och seriös vill jag vara, så justnu står ett joniseringsaggregat och väsnas i rummet sen får det nog bli lite sigma måleri sen får vi se vad det blir för färg ovanpå den grunden.
Javisst, det låter lustigt att det ska vara röklukt i en garderob. Men är det rökt i 15-20 år i en lägenhet så sätter sig den doften överallt, även i garderober och skåpar. Kläder som man hänger in kommer att lukta ifall man inte fräschar till dom. Är dom i hyfsat skick så räcker det med att måla ett alt. två varv med en vattenbaserad lackfärg.
Bra tips ! Jag ska själv måla mina garderober invändigt. Så det är lackfärg/snickerifärg som gäller för att det är högre slitage i en garderob ?
Klicka här för att svara