varför gräva brunn när man kan borra,bra mycke bättre!
 
Det beror på hur långt det är till berget från marken. Det finns ställen i vårt land som har 80 meter eller mer till berg, och då funkar det inte att borra utan att det blir astronomiska kostnader.

Men jag vet inte vad det kan kosta att gräva en brunn :D

Det beror vad man betalar för grävaren, om man hittar vatten på rimligt djup och vad man betalar för brunnsringarna. Sen kanske man måste ha filteranläggning efter....
 
När du djupborrar får ofta med radonet o bergsgaser
som kostar massor(30000-50000kr) att bli av med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.