Hej,
kom över en nästan oanvänd badkarsblandare från FM Mattsson, den litet mer fyrkantiga modellen som fanns innan 9000-serien kom. Stängde vattnet och skruvade av den gamla och satte på den nya. Det är en 160cc blandare som skruvas på rörtappar som sitter fast i väggen, och mitt problem är att det droppar litet, litet från kallvattensidan. Dvs mellan muttern och blandaren. Hur skall jag få det helt tätt? Gängtejp? Kitt och lin? Eller måste man ha sån där loctite gängtätning?

Det sistnämnda känns som litet överkurs. Rören som kommer ut ur väggen är ju lätt koniska i änden som skall ansluta mot blandaren så det borde ju inte vara nåt särskilt problem. Kan det vara att det sitter nåt skit där, typ kalk eller annat som måste bort? Vill gärna ha ett expertråd på detta, kanske från nån som upplevt samma sak och löst det, så att jag vet vad jag behöver för att lösa mitt problem. Tack på förhand :)

Känns litet skumt att svara på sitt eget inlägg men i alla fall. Efter natten som gått så droppar det inte längre. Vet inte om det beror på att det fanns kvar litet sånt där vvs-kitt som man brukar klina på linet när man lindar rörkopplingar, kvar på själva konan och att det nu flutit ut och självtätat. Det verkar himla bra, om än konstigt att det löst sig själv. För den som förstår sig på sånt här är det kanske helt självklart......jag vet inte ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.