42 380 läst ·
474 svar
42k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Enligt Garmin har jag en konditionsålder på 20SågspånPappspikEternit skrev:
De som överlever förbi sin 90-årsdag brukar vara folk med det lilla extra, så det är väl inget dåligt. Däremot tror jag inte att det finns jättemånga i den åldersgruppen på forumet, även om jag är säker på att det finns några. 90 är det nya 70, du vet.
Noterade att du duckade frågan om din egen ålder. Av duckandet går att dra vissa slutsatser.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 633 inlägg
Tinningarnas charm och livets hårda skola bakom sig är inte att förakta, Ni ungdommar har det framför er och se tiden an, även ni blir äldre förhoppningsvis och kan förmedla era kunskaper och erfarenheter till den yngre genarationn efter er. Så ta det med ro och bli skrynkliga, samt gilla läget, sånt är livet.
Jag brukar säga att man vet att man blivit äldre när man följer med en brutta hem från krogen och på morgonen vid frukosten blir presenterad för hennes barn istället för hennes föräldrar...
Jag bad precis en äldre boende i närområdet att fara åt... på ett fint sätt då denne tyckte den hade rätt agera trafikpolis åt min son i a-traktor.
Pratade om mognad mm men visade noll och inga tecken på det själv.
Vore jag ung hade jag nog uttryckt mig rakare.
Pratade om mognad mm men visade noll och inga tecken på det själv.
Vore jag ung hade jag nog uttryckt mig rakare.
Hamnade i en konflikt med en yngre nysvensk taxichaffis i går. Högerregel, jag kommer från höger och är i T-korsningen när han tutar och viftar, jag stannar och drar ned rutan och undrar vad han håller på med. Han säger att jag skall lämna företräde eftersom han kör rakt fram.....
Slutar med att han skriker att jag är en djävla "bluffare". Han har förmodligen hört att folk kallar andra för luffare.
Slutar med att han skriker att jag är en djävla "bluffare". Han har förmodligen hört att folk kallar andra för luffare.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Jo, varmkorven går ju att äta men korvbrödet slänger jag i papperskorgen direkt. Äckligt och klibbigt. Senapen brukar vi kalla för barnsenap för våra barn klarar inte av den tyska Löwensenf som brukar finnas hemma. Dom bara sprutar tårar.S swirve skrev:
PS: varmkorven går att äta endast i nödläge!!
Enklast vore att avskaffa högerregeln. Det är ändå i stort sett bara du och jag som förstår den.K Kane skrev:Hamnade i en konflikt med en yngre nysvensk taxichaffis i går. Högerregel, jag kommer från höger och är i T-korsningen när han tutar och viftar, jag stannar och drar ned rutan och undrar vad han håller på med. Han säger att jag skall lämna företräde eftersom han kör rakt fram.....