SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
De som överlever förbi sin 90-årsdag brukar vara folk med det lilla extra, så det är väl inget dåligt. Däremot tror jag inte att det finns jättemånga i den åldersgruppen på forumet, även om jag är säker på att det finns några. 90 är det nya 70, du vet.

Noterade att du duckade frågan om din egen ålder. Av duckandet går att dra vissa slutsatser.
Enligt Garmin har jag en konditionsålder på 20 :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ratsit har annan åsikt. 😂😂😂

• Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Hur man säger att man har åldersnoja utan att säga att man har åldersnoja...

• Haha
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
galento
Vänta bara , du får slappare balle du också 😂😂😂

• Haha
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Jag med, som är gubbe

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
90 plus. Jag är inte ens 45
Månader?

Enligt Garmin
Vem är det förresten? En trollkarl från sagovärlden? Eller var det Merlin? 🤔

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Tinningarnas charm och livets hårda skola bakom sig är inte att förakta, Ni ungdommar har det framför er och se tiden an, även ni blir äldre förhoppningsvis och kan förmedla era kunskaper och erfarenheter till den yngre genarationn efter er. Så ta det med ro och bli skrynkliga, samt gilla läget, sånt är livet.

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar säga att man vet att man blivit äldre när man följer med en brutta hem från krogen och på morgonen vid frukosten blir presenterad för hennes barn istället för hennes föräldrar...

• Haha
  • Gilla
4774 och 14 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Jag brukar säga att man vet att man blivit äldre när man följer med en brutta hem från krogen och på morgonen vid frukosten blir presenterad för hennes barn istället för hennes föräldrar...
...vuxna barn

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Jag bad precis en äldre boende i närområdet att fara åt... på ett fint sätt då denne tyckte den hade rätt agera trafikpolis åt min son i a-traktor.
Pratade om mognad mm men visade noll och inga tecken på det själv.
Vore jag ung hade jag nog uttryckt mig rakare.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Hamnade i en konflikt med en yngre nysvensk taxichaffis i går. Högerregel, jag kommer från höger och är i T-korsningen när han tutar och viftar, jag stannar och drar ned rutan och undrar vad han håller på med. Han säger att jag skall lämna företräde eftersom han kör rakt fram.....
Slutar med att han skriker att jag är en djävla "bluffare". Han har förmodligen hört att folk kallar andra för luffare.

• Haha
  • Wow
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Är samma årgång som du... Klockren iakttagelse om korven, tjockare, mer köttig, starkare senap osv..
Jo, varmkorven går ju att äta men korvbrödet slänger jag i papperskorgen direkt. Äckligt och klibbigt. Senapen brukar vi kalla för barnsenap för våra barn klarar inte av den tyska Löwensenf som brukar finnas hemma. Dom bara sprutar tårar.
PS: varmkorven går att äta endast i nödläge!!

P
K Kane skrev:
Hamnade i en konflikt med en yngre nysvensk taxichaffis i går. Högerregel, jag kommer från höger och är i T-korsningen när han tutar och viftar, jag stannar och drar ned rutan och undrar vad han håller på med. Han säger att jag skall lämna företräde eftersom han kör rakt fram.....
Slutar med att han skriker att jag är en djävla "bluffare". Han har förmodligen hört att folk kallar andra för luffare.
Enklast vore att avskaffa högerregeln. Det är ändå i stort sett bara du och jag som förstår den.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
...vuxna barn
Jämnåriga vuxna barn...

• Wow
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.