42 375 läst ·
474 svar
42k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Tycker det syns i forumet lite då och då.
Den heter "Sjömansjul på Hawaii" (och märker inte ord eftersom du misstänkte titeln var fel) - låt av Yngve Stoor, som var en härlig gubbe och vän till min pappa. Skulle kunna skriva ett kapitel enbart om Yngves skjortor, där han stod i dörren till sin musikaffär på Hantverkargatan i Stockholm. (nummer 54, tvungen kolla upp, vi bodde i kvarteret tvärs över)Keiller skrev:
Hur gubbigt är det inte att ha en "bucket list" med gravar man vill besöka?
Här är jag hos Yngve på Västberga begravningsplats för 8 år sen.
@Maria T Du får gärna PMa anekdoter om honom. En av mina favoriter. Kanske inte musiken är den mest avancerade, men han levde verkligen in i det han sjunger om 🌴 och det hörs.
@Maria T Du får gärna PMa anekdoter om honom. En av mina favoriter. Kanske inte musiken är den mest avancerade, men han levde verkligen in i det han sjunger om 🌴 och det hörs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 626 inlägg
Lovar återkomma till dig om jag kommer på nåt särskilt! Han Yngve, var en "go gubbe" som jag liksom växte upp med, köpte mina notböcker i hans butik.M MagHam skrev:Hur gubbigt är det inte att ha en "bucket list" med gravar man vill besöka?
[bild]