galento galento skrev:
Det hade vi till Sony Betamaxen också , hmm CL5 🤔 Även till Stereo 8 ,an i bilen.
Jag har trådar fjärr till rullbandspelaren. Men det kan inte vara gubbigt.

B b8q skrev:
Gubbar växer fortfarande - huvudet börjar sticka upp ovanför håret, som bekant…
Ledsen men det betyder inte att du växer...
Skallig person med tatuering som framställer en figur som klipper gräset med en gräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
LaT och 7 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag är så gammal att vi inte ens hade fjärr
Vi hade mynt-TV när jag var liten. Televerket kom och tömde den med jämna mellanrum. 🙂

• Wow
tommib och 1 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Inte ens en norsk?

To stream or not to stream, that´s the question! - Page 9 - Euphonia  Hififorum - Euphonia Audioforum

• Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr hade jag inget papper att skriva surgubbslapp på igår.
"Lathet är inte ett handikapp!"
Två vita bilar parkerade, en markerad med handikappskylt. Träd och butiksskyltar i bakgrunden. Registreringsskyltar suddade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Arg
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
galento
Man ser en del som är rädda för dörruppslag parkera så.

J jocke31 skrev:
Vi hade mynt-TV när jag var liten. Televerket kom och tömde den med jämna mellanrum. 🙂
Berätta mera, eller är det ett skämt😉

P Pin skrev:
TV utan fjärr var vanliga även på 80-talet. Man kunde då hitta TV med fina träskal och luckor över knapparna, min första egna var en sådan Luxor. Touchknappar kom på 70-talet. Har felsökt rör-TV i ungdomen som hobby.

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Berätta mera, eller är det ett skämt😉
Nä. Det är faktiskt sant. En låda på baksidan där man fick stoppa ner pengar och ett räkneverk som gick igång. Vi hade kvar den till någon gång tidigt på 70-talet då Televerket ”efterskänkte” TV:n till oss. Troligen hade vi betalt TV:n flera gånger om då. 😀

• Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Man ser en del som är rädda för dörruppslag parkera så.
Att göra så på en halvtom parkering långt från entren är väl en sak, det kan jag leva med även om jag fortfarande tycker det är ett otyg. Men man gör det inte på en handikapparkering. Det gör man bara inte.

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Nä. Det är faktiskt sant. En låda på baksidan där man fick stoppa ner pengar och ett räkneverk som gick igång. Vi hade kvar den till någon gång tidigt på 70-talet då Televerket ”efterskänkte” TV:n till oss. Troligen hade vi betalt TV:n flera gånger om då. 😀
Måste varit någon testverksamhet, i Stockholmsområdet. Var det en färgtv och man trodde sig hittat en hyrmarknad för den tekniken som var ny i slutet av 60-talet med lite testsändningar.

Alfredo Alfredo skrev:
Ledsen men det betyder inte att du växer...
[bild]
Va! Ingen robotklippare?

• Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
B b8q skrev:
viss igenkänning:
[bild]
Tidigare i år var det någon sammankomst för oss som gick ur 9:an för en massa år sedan.

Jag var inte där å lika bra var väl det för när jag såg bilderna därifrån så var det en massa äldre på festen..

• Haha
  • Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Bådablir9 och 7 till
  • Laddar…
Nissens
M Markarbetaren skrev:
Yes! 😁
Apropå Mikkey Dee, han verkar vara sparsam. Såg honom bjuda någon på korv på Biltema för ett tag sedan. Verkade bara gå dit för korven, var inte inne o handlade. Han är inte purung. 😉

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Måste varit någon testverksamhet, i Stockholmsområdet. Var det en färgtv och man trodde sig hittat en hyrmarknad för den tekniken som var ny i slutet av 60-talet med lite testsändningar.
Aldrig sett den sorten hemma hos någon, men när jag var liten hyrde vi i en stugby i Sälen och där fanns det mynt-TV i stugorna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.