Hej!

Efter 1 1/2 år i vårt nybydda hus och med ny altan börjar det bli dags att ta sig an trädgården......

Vi skall så gräsmatta på en del av tomten, samt göra en stor"japaninspirerad" sten/grus del av tomten då det blir allt för stort att göra gräsmatta av allt.

Då till min fråga:
Vi bor på västkusten och har en hel del "vassliknande" tuvor på tomten som kikar fram här & där. (se bif.bild) Vissa har gett oss rådet att köra med "roundup" på det befintliga innan vi öser på med matjord.

Andra tycker att det är onödigt jobb, då den "vassen" ändå kommer att komma upp till ytan igen (ca 10-30cm matjord ska på). Och när den kommer upp igen kommer det att vara en gräsmatta som man klipper ordentligt, och därmed kommer den inte innebära ngt problem.

Så kära forumvänner, är det någon som vet / tror sig veta hur man gör på bästa sätt.

Mvh Gagga

• 2007 (38).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2007 (39).jpg
Ingen som har någon åsikt??

Please!

Mjodå.

Eftersom jag gillar gräsmattor som man kan använda till att leka och härja på och inte den engelska parkmodellen där varje strå ska vara av samma sort och exakt lika långt så tycker jag att det räcker med att hälla på jord och sen klippa.

Är det grönt och skönt för bara fötter så är det ok för mig

Tack Mats, precis vad ´jag ville höra!!

Mvh Gagga

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.