Hej och hjälp!
Tvättade av min svarta kyl och frys med köksrengöring, disktrasa och en torr handduk. På frysen gick det toppen men på nästan hela kylen fick jag såna här fula långa repor (se bild) och såklart är jag helt bedrövad....
Finns det något sätt att få bort repor som dessa?! Har dålig koll på sånt här så är extremt tacksam för alla tips och idéer!
Mvh
Bedrövad
Tvättade av min svarta kyl och frys med köksrengöring, disktrasa och en torr handduk. På frysen gick det toppen men på nästan hela kylen fick jag såna här fula långa repor (se bild) och såklart är jag helt bedrövad....
Finns det något sätt att få bort repor som dessa?! Har dålig koll på sånt här så är extremt tacksam för alla tips och idéer!
Mvh
Bedrövad
det brukar vara en omlackad vit dörr, dvs att lacken troligtvis går att polera som med bilar. annars är det en ny dörr som gäller.S Shebulba skrev:Hej och hjälp!
Mvh
Bedrövad
prova bilvax motsv
Om du inte håller på med bilrengöring/putsning eller tänker börja med det skulle jag satsa på nån kombinerad produkt från ett välrenomerat märke exempelvis den här https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/bilvardsfavoriter/vax/3-in-1-wax-pa293801sv
Tänk också på att använda en sjukt ren mikrofiberduk. Eventuell tvättlapp eller kant får absolut inte komma emot ytan som ska bearbetas. Det var nog detta som var ditt ursprungliga fel, att du fick någon skit på tvättlappen som sen repade kylen.
Tack för alla svar hittills! Ja, jag måste fått nåt skräp på trasan, men känns konstigt att det blev så många repor när frysen som är av samma sort inte fick nån alls
. Men men skadan är gjord på något sätt, men kommer knappt vågar mig på att städa såna ytor igen
Men får skaffa en riktigt fin mikrofiberduk och kanske testa med sånt medel som länkades. Kan väl inte bli sämre iallafall?
Men får skaffa en riktigt fin mikrofiberduk och kanske testa med sånt medel som länkades. Kan väl inte bli sämre iallafall?
Klicka här för att svara