Hej och hjälp!

Tvättade av min svarta kyl och frys med köksrengöring, disktrasa och en torr handduk. På frysen gick det toppen men på nästan hela kylen fick jag såna här fula långa repor (se bild) och såklart är jag helt bedrövad....

Finns det något sätt att få bort repor som dessa?! Har dålig koll på sånt här så är extremt tacksam för alla tips och idéer!

Mvh
Bedrövad

• Svart kyl med långa repor på ytan reflekterande ett suddigt rum och en spegelbild av en mobiltelefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
S Shebulba skrev:
Hej och hjälp!

Tvättade av min svarta kyl och frys med köksrengöring, disktrasa och en torr handduk. På frysen gick det toppen men på nästan hela kylen fick jag såna här fula långa repor (se bild) och såklart är jag helt bedrövad....

Finns det något sätt att få bort repor som dessa?! Har dålig koll på sånt här så är extremt tacksam för alla tips och idéer!

Mvh
Bedrövad
det brukar vara en omlackad vit dörr, dvs att lacken troligtvis går att polera som med bilar. annars är det en ny dörr som gäller.
prova bilvax motsv

• Gilla
Shebulba
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det brukar vara en omlackad vit dörr, dvs att lacken troligtvis går att polera som med bilar. annars är det en ny dörr som gäller.
prova bilvax motsv
Okej, vet du om det finns specifikt polermedel för sån här yta eller ska man testa "riktigt" bilwax?

Mvh

P
S Shebulba skrev:
Okej, vet du om det finns specifikt polermedel för sån här yta eller ska man testa "riktigt" bilwax?

Mvh
bilvax bör funka men svarta dörrar är jättesvåra med repor så prova på en bit i skymundan först

• Gilla
Shebulba
  • Laddar…
richardtenggren
Du behöver ett polermedel snarare än vax, vax är ju bara ett skydd och ger glans.

• Gilla
Shebulba
  • Laddar…
Tänk också på att använda en sjukt ren mikrofiberduk. Eventuell tvättlapp eller kant får absolut inte komma emot ytan som ska bearbetas. Det var nog detta som var ditt ursprungliga fel, att du fick någon skit på tvättlappen som sen repade kylen.

• Gilla
Shebulba
  • Laddar…
Tack för alla svar hittills! Ja, jag måste fått nåt skräp på trasan, men känns konstigt att det blev så många repor när frysen som är av samma sort inte fick nån alls :p. Men men skadan är gjord på något sätt, men kommer knappt vågar mig på att städa såna ytor igen

Men får skaffa en riktigt fin mikrofiberduk och kanske testa med sånt medel som länkades. Kan väl inte bli sämre iallafall?

V
Det finns vax med färgpigment,vet dock inte om det finns svart.
Jag såg nu: Biltema art.nr. 36-644.

Redigerat:
  • Gilla
Shebulba
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.