Hej
I samband med att vi flyttar köket så måste vi dra fram en ny avloppsledning. Den går ner från köket till källaren och jag tänkte ansluta till det befintliga avloppssystemet. Igår hackade jag upp källargolvet i en ränna tvärs genom rummet. Det befintliga betongavloppsröret fanns precis i hörnet på källarrummet. Efter att ha grävt bort sten o grus och frilagt så mycket det gick av betongröret, vilket var ca 50 cm, då det ligger precis under hörnväggarna, så såg jag att under betongröret så var det lite blött och nästan som jord( brr..).
Jag antar att det läcker lite, antingen i skarven eller på röret, men jag kände och hittade inget som tyder på att det är hål eller så.
Huset är från -46 så jag misstänker att det kan vara något men vad ska jag göra???
Jag kan inte komma under mer och att byta bara detta röret känns lite fel, dessutom riskerar jag väl att försämra t.ex. i skarvarna eftersom jag inte kommer åt riktigt. Kan man täta på nåt sätt??
Tips o tricks önskas!!
Fråga två är anslutningen av mitt nya köksavloppsrör, dia50 i plast: Går jag bara hål i betongröret och ansluter detta till det gamla?? Hur tätar man runt plaströret sen??
Tack på förhand
Mazz