Hej!
Jag tittar på en begagnad diskbänk som passar utmärkt i måtten men jag är osäker på hur det fungerar med avlopp och diskmaskinsavstängning. 1: Går det att koppla på modernt avlopp och vattenlås på en gammal diskbänk?
2: Kan man sätta diskmaskinsavstängning i genomföringen till vänster om blandaren? Där sitter nu ett uttag för bänkdiskmaskin.

Jag kommer leja bort arbetet så ni behöver inte lägga er tid på att beskriva i detalj, ett ja eller nej blir jag glad för så jag vet om det är värt att åka och hämta diskbänken. :)

Vänligen
Tant Hammar

T Tant Hammar skrev:
Hej!
Jag tittar på en begagnad diskbänk som passar utmärkt i måtten men jag är osäker på hur det fungerar med avlopp och diskmaskinsavstängning. 1: Går det att koppla på modernt avlopp och vattenlås på en gammal diskbänk?
2: Kan man sätta diskmaskinsavstängning i genomföringen till vänster om blandaren? Där sitter nu ett uttag för bänkdiskmaskin.

Jag kommer leja bort arbetet så ni behöver inte lägga er tid på att beskriva i detalj, ett ja eller nej blir jag glad för så jag vet om det är värt att åka och hämta diskbänken. :)

Vänligen
Tant Hammar

• Vattenberedare med två anslutningar och en rörledning mot vägg i ett rum med ljus träparkett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallisk handfat med integrerad kran och avlopp i rostfritt stål, monterat i en träram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är värt det. Gamla diskbänkar är rejäla.

Det finns övergångar till modernt avlopp/vattenlås och det verkar redan sitta där. Vi har haft en gammal diskbänk inkopplad och det var inget problem alls. Vad vi gjorde var att ta upp ett nytt hål för en modern engrepsblandare (som ju kan ha avstängning till diskmaskinen) och satte täckbrickor över de gamla hålen.

• Gilla
Tant Hammar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.