Jag skulle rengöra fönstret på alla sidor, då utsidan, mellan och framsidan. Men när jag skulle torka av vatten med handuk på framsidan då använde jag handtaget som stöd för att hänga. Så jag hade dragit up handtaget typ 180° men egentligen ska man bara kunna 90°. Anledningen är väl mellan fönstret var öppet, då kunde det gå upp som jag hade dragit. Som sedan blev låst när jag nådde upp. Så nu kan jag ej stänga dörren för mitt dumma misstag och jag vet ej hur man får det gå ner tillbaks.
Det hade inga batteri innan rengöring för vi hade inga anledning för att använda låset på handtaget. Bara för att öppna och stänga. Sorry om detta text är rörigt, skrev det här texten vid natten.
Någon som har förslag eller vet?
Det hade inga batteri innan rengöring för vi hade inga anledning för att använda låset på handtaget. Bara för att öppna och stänga. Sorry om detta text är rörigt, skrev det här texten vid natten.
Någon som har förslag eller vet?
Gör som @Matti_75 skriver:
Sära på bågarna och lås sedan upp handtaget så det kan hållas i rätt läge när bågarna kopplas.
Handtaget kan låsas även i det läget det sitter i nu så du måste låsa upp handtaget för att kunna vrida det.
Om handtaget inte fungerar så byt batterier och hoppas att det vaknar till liv igen.
Sära på bågarna och lås sedan upp handtaget så det kan hållas i rätt läge när bågarna kopplas.
Handtaget kan låsas även i det läget det sitter i nu så du måste låsa upp handtaget för att kunna vrida det.
Om handtaget inte fungerar så byt batterier och hoppas att det vaknar till liv igen.
Klicka här för att svara