Ja det lutar väl tyvärr åt det men det finns inga nya låskistor med samma mått. Tror du det går att hårdlöda på material?? Den är sliten och ”hoppar” över klacken.
Du kan ersätta med ett nytt 8765 låshus eller motsvarande, vill du ha vred så ersätter du med ASSA 2002 låshus (obs du måste byta slutbleck, Dorma DL9192 eller ASSA 2000.
Vilket mått är det som inte stämmer?