Hej!
Här kommer ett lite sent inlägg.

Det slår mig att ni på bottenplan har många kvadratmeter men många av dem är väldigt svårmöblerade. Hela den stora hallen i kombination med vardagsrummet nedanför trappan kommer att bli tomma ytor. Hallen känns onödigt stor och tycks sträcka sig ända bort till verandan.

I ert fall hade jag valt att inte ha vardagsrummet nedsänkt. Nedsänkta ytor försvårar möbleringen och försvårar för de allra yngsta och de allra äldsta. Om Ni inte har ett nedsänkt vardagsrum blir hallen "mindre" och vardagsrummet "större". Tänk vilket långbord ni då skulle kunna duka då ni har jul-, nyårs- och midsommarfester! Som det är nu tycker jag att vardagsrummet ser lite litet ut. Särskilt som den öppna spisen är så stor.

"Men vi måste ha det nedsänkt för att kunna ha balkong på ovanvångingen" är kanske svaret. Vi har bekanta som har byggt en stor balkong ovanpå en del av sitt hus. Bottenplan är inte nedsänkt. Däremot är balkongen upphöjd! När man går ut på balkongen tar man alltså ett trappsteg upp! Fungerar utmärkt.

Mvh
Annika Jensen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.