Behöver era åsikter om min köksplanering. Som ni se på bilder är kyllskåp fristående då jag vill ha mycket arbetsyta och inga väggskåp ( senare komma några hyllor)
Men jag är inte 100% om det funka i funktion. Vad tycker ni? Bifoga också Ikea köksplanering länk om ni vill LEKA med planlösning
http://kitchenplanner.ikea.com/SE/U...1a6127559b&UIContext=ME_Menu&IsSharedDesign=1
Men jag är inte 100% om det funka i funktion. Vad tycker ni? Bifoga också Ikea köksplanering länk om ni vill LEKA med planlösning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
http://kitchenplanner.ikea.com/SE/U...1a6127559b&UIContext=ME_Menu&IsSharedDesign=1
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är svårt att se hur köket är uppbyggt.
Var är diskbänken, var är spisen, var är fönstret osv?
Och den där tomhörnan uppe till vänster på 3D-skissen, vad är det?
Annars tycker jag nog tvärt om mot Anthill.
Sätt kylskåpet längst ner till vänster i 3D-skissen, alltså bredvid fönstret, så blir det lilla köket luftigare och mer välkomnande.
Hur stor är lägenheten? Hur många rum?
Man får ju dimensionera köksytorna i proportion till övriga ytor och efter antalet boende.
Flyttar du kylen enligt mitt förslag, så kan du också ta bort bänkskåpen till höger på 3D-skissen,
och det blir mycket luftigare.
Var är diskbänken, var är spisen, var är fönstret osv?
Och den där tomhörnan uppe till vänster på 3D-skissen, vad är det?
Annars tycker jag nog tvärt om mot Anthill.
Sätt kylskåpet längst ner till vänster i 3D-skissen, alltså bredvid fönstret, så blir det lilla köket luftigare och mer välkomnande.
Hur stor är lägenheten? Hur många rum?
Man får ju dimensionera köksytorna i proportion till övriga ytor och efter antalet boende.
Flyttar du kylen enligt mitt förslag, så kan du också ta bort bänkskåpen till höger på 3D-skissen,
och det blir mycket luftigare.
Lagenhet är 62 qm, en två. Jag och flickvän bo där. Skåp Nr 4 är spisen och Nr 7 är diskbank. Den tomhörnan är en
en hornskåp (nr 6) som är specialbytt för att anpassa där.
Det lytta mycket som du förslag att flytta kyl till vänster av fönster.
en hornskåp (nr 6) som är specialbytt för att anpassa där.
Det lytta mycket som du förslag att flytta kyl till vänster av fönster.
Tänk bara på att om ni sätter kylen vid fönstret så måste ni ha plats att öppna kylskåpsdörren och stå framför och ta ut saker, utan att köksbordet är ivägen. Det löser ju sig om man som KnockOnWood föreslår (eller som jag fattar det i alla fall) roterar kylskåpet 90 grader och tar bort bänkskåpen på den sidan, men klarar ni er utan den förvaringen?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej du har nog fattat vad jag skrev fel.Henriettae skrev:Tänk bara på att om ni sätter kylen vid fönstret så måste ni ha plats att öppna kylskåpsdörren och stå framför och ta ut saker, utan att köksbordet är ivägen. Det löser ju sig om man som KnockOnWood föreslår (eller som jag fattar det i alla fall) roterar kylskåpet 90 grader och tar bort bänkskåpen på den sidan, men klarar ni er utan den förvaringen?
Men det är väl inte lätt om man inte skissar och ritar
Om det finns plats att dra ut och sätta sig på en stol vid matbordet är det inga problem att öppna kylskåpet.
Så alla bänkarna på "vänstersidan" i 3D-skissen skall naturligtvis vara kvar.
De jag menade man kunde ta bort var bänkskåpen på högersidan.
Jag tror att Lambis hängde med i alla fall.
Nu är jag med på vänster och höger, KnockOnWood.
Men jag håller inte med dig om plats. Vi har ett kylskåp vid matplatsen idag. Det går utan problem att sätta sig vid matbordet, och det går utan problem att öppna dörren på kyl/frysoch ta ut grejer, men bara om man står lite snett. Dessutom är det ofta matstolen inte är helt indragen (nu har ju dock inte trådstartaren barn, så det problemet är förhoppningsvis mindre
), och då slår dörren i stolen när dörren står i 90 grader.
Men jag håller inte med dig om plats. Vi har ett kylskåp vid matplatsen idag. Det går utan problem att sätta sig vid matbordet, och det går utan problem att öppna dörren på kyl/frysoch ta ut grejer, men bara om man står lite snett. Dessutom är det ofta matstolen inte är helt indragen (nu har ju dock inte trådstartaren barn, så det problemet är förhoppningsvis mindre
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men jag tycker ändå man skall vara medveten om det.
Tack för allt suggestions. Som jag fattar, om jag vill har Kyl /Friss Fristående har jag bara 2 alternativer.
PLAN A: Med liten bord framför Fönster och en liten skåp (nr 7) brevid diskmaskin så när man komma in i köket man
gå inte direkt mot kylskåp
PLAN B: Kyl Fris mot hornet, öpnna sej mot fönster, Brevid en liten kökssofa utan arm ca 120 liten bord och 2 pallar.
PLAN A: Med liten bord framför Fönster och en liten skåp (nr 7) brevid diskmaskin så när man komma in i köket man
gå inte direkt mot kylskåp
PLAN B: Kyl Fris mot hornet, öpnna sej mot fönster, Brevid en liten kökssofa utan arm ca 120 liten bord och 2 pallar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Alternativ två tycker jag ser fint ut!
Klicka här för att svara