Tänka sig.SBH skrev:
Då har jag sågat ett hundratal meter spår i sådana plattor när jag lade in min väl fungerande, men primitiva golvvärme.
Det , plus all annan Asbestexponering borde åtminstone göra mig brandsäker.
Staffan
Jag förstår din poäng här, anledningen till frågan var från början att det är svårt att hitta information som är objektiv och saklig och som inte är färgad av anekdotisk bevisföring samt riktad till personer som inte utsätts för asbest på ett yrkesmässigt plan.Staffan2000 skrev:
Jag upplever att jag har fått svar som är tillfredsställande för att jag ska kunna fatta nån slags välgrundat beslut.( kommer att lägga golv uppepå)
Känner att det vore intressant att veta vilka som var de större tillverkarna av dessa vinylplattor (tarkett?) och få lite mer historik kring dessa, då de ändå förekommer rätt frekvent i äldre hus och lägenheter.
samma då som nu. fanns billgare leverantörer tog dom dessa istället. bara att glömma leverantörer. PROV= rätt svarSnabelhund skrev:Jag förstår din poäng här, anledningen till frågan var från början att det är svårt att hitta information som är objektiv och saklig och som inte är färgad av anekdotisk bevisföring samt riktad till personer som inte utsätts för asbest på ett yrkesmässigt plan.
Jag upplever att jag har fått svar som är tillfredsställande för att jag ska kunna fatta nån slags välgrundat beslut.( kommer att lägga golv uppepå)
Känner att det vore intressant att veta vilka som var de större tillverkarna av dessa vinylplattor (tarkett?) och få lite mer historik kring dessa, då de ändå förekommer rätt frekvent i äldre hus och lägenheter.
sen är det inte värst viktigt att veta för privatperson, då dom inte arbetar i det vecka efter vecka
Klicka här för att svara