6000 är väl ett onödigt lågt reapris. Har man släp åker man väl gärna 30 mil för att få hem det man behöver.
Jag skulle gå ut med ett pris på 8000.
Många står och eländas med rackliga batterileksaker för något så essentiellt som att få upp ett hål och för leksakerna som behöver bytas vartannat år snackas det aldrig om priset. Den här maskinen är i stort sett outslitlig och en bra penningplacering dessutom.

johanpelle skrev:
6000 är väl ett onödigt lågt reapris. Har man släp åker man väl gärna 30 mil för att få hem det man behöver.
Många står och eländas med rackliga batterileksaker för något så essentiellt som att få upp ett hål och för leksakerna som behöver bytas vartannat år snackas det aldrig om priset. Den här maskinen är i stort sett outslitlig och en bra penningplacering dessutom.
Och det finns trots ålder även reservdelar eller så går de att nytillverka om det skulle behövas.

I
Missunna inte någon annan att han gjort en bra affär. I detta fall är båda parter nöjda vad jag förstår. Och vad ska man med en maskin som bara samlar damm oavsett hur dyr den är.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
I
johanpelle skrev:
Jag håller givetvis med dig. Det går inte att jämföra de gamla gjutjärnsmaskinerna med riktiga växellådor med det som finns i dag för hobbybruk, ja nästan inte för yrkesmässigt bruk heller.
6000 var ett bra pris för båda parter vågar jag påstå utan att ens ha sett maskinen i verkligheten.
Jag uppfattade det som att du tyckte det var alldeles för billigt, sen kan ju jag också tycka det är fan att man inte bor närmare.:o

Bumpar tråden lite med en fundering. I dag ägs ju Strands och Arboga av samma företag: Machinery Scandinavia i Rosenfors i Småland. Antar att det var Strands som köpte Arboga en gång i tiden eftersom de enligt typskyltar jag sett också låg i Rosenfors..?

Men visst är flera av de äldre maskinerna också i princip samma modeller? Arboga E100 ser ju nästan exakt ut som Strands S53 t ex. Frågan är om en del av delarna är utbytbara mellan maskinerna också?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.