vectrex skrev:
Är det någon av er som gjorde slag i saken och skaffade sig en Arduino? Jag har seriösa planer på att köpa en för att bygga intelligent styrning av vår frånluftsventilation hemma, parametrar såsom inomhus temp & RH samt utomhus temp & RH samt närvarokontroll skall läsas av och användas som parametrar till frånluftsfläktshastighet.
Färdig ännu? :-) Blev oxå sugen på att styra FTXen. Främsta syftet för min del blir isf att få en optimal temperatur inomhus. T.ex på sommarn när det är varmare ute än inne kan man kanske dra ner hastigheten och på natten när det är kallare ute än inne öka fläkthastigheten för att kanske få lite kylning.

Läste även nånstans en teori om att ha värmeåtervinningen på även på sommaren då det är varmare ute än inne. Frågan är om det funkar i praktiken...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.