Hittade ingen lämplig kategori, men borde väl vara här..

Jag letar efter arbetskläder, främst byxor, till privat personer. Vill inte ha några budget märken som blue wear eller liknande. Och främst är det min fru som behöver, och då är det bäst om det inte är en internetbutik, utan där man kan prova.

Vi är i Stockholmsområdet just nu, men ingen av oss är härifrån. Därför frågar jag här:) de flesta ställen säljer bara till företag.

Grolls har tre butiker i Stockholm och de säljer tex. Björnkläder, finns i rosa;
Skärmklipp.PNG

www.grolls.se

Jag brukar handla mina blåbrallor på Swedol.

Arbetsklädhuset är bra också, men lite dyra tror jag. Finns i bromma. https://www.akh.se/

Fredells har också ett ok sortiment, men också lite dyra.

....så har man inte snöat in på ett specifikt fabrikat så finns det en del att välja på.

Krilleman
Jula har ju flera sorters arbetsbyxor från Blåkläder till OK pris.

• Gilla
Alriksson
  • Laddar…
Vad är det för fel på bluewear?
I arbetet använder jag mestadels Fristads Goretex variant på vintern och topswede på sommarn. Hemma när det sölas med allt från måleri till grävjobb har jag ett par bluewear. Märker ingen större skillnad alls på byxorna?

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
Kolla in L.Brador, brukar vara uppskattat av tjejer...

MathiasS skrev:
Jag brukar handla mina blåbrallor på Swedol.
Swedol är "the shit" , även för privatpersoner med hantverkarböjelser :)

Du kan gå in och botanisera bland proffsgrejer där, och de säljer gärna till privatpersoner också. Man kan verkligen känna sig som en riktig vägarbetare om man vill med alla knallgula varselkläder dom har.

Bauhaus har L.Brador.

Förut hade Snickers en outlet vid kontoret i Sollentuna. Har fyndat mycket bra där. Tyvärr tror jag de inte har någon outlet vid nya kontoret. :(

Krilleman
RoBo skrev:
Här finns allt möjligt [länk]
Svårt att prova där...

Tack för alla tips!

Var på akh och g-ess och blev ett par jobmans på g-ess:)

Blir kanske ett besök till swedol för min del!

Redigerat:
mexitegel skrev:
Grolls har tre butiker i Stockholm och de säljer tex. Björnkläder, finns i rosa;
[bild]

www.grolls.se
Jag har dom här fast grå, är rätt nöjd med dem,dock är mobilfickan lite oupdaterad finns inte en enda smartphone som går ned i den.
Dom är lite stora i storlekarna, men man fick bälte på köpet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.