Jag har precis flyttat in i en ny lägenhet med min sambo. Direkt när vi flyttade in så luktade det avlopp i badrummet varav det visade sig att vattenlåset var gammalt och behövdes byta. Under tiden jag höll på med detta så upptäckte jag konstigheter i brunnens konstruktion som jag vill stämma av med er som har lite koll. Har laddat upp lite bilder och har egentligen följande frågor:
1. Ringen som skall spänna fast i brunnen är sned och inte helt nertryckt överallt. Detta kan väl inte vara bra?
2. Man ser även brunnanchetten under ringen vilket man inte skall göra?
3. Badrummet är från 2006 och det har inte varit någon vattenskada ännu så hur sannolikt är det att det kan hända närmsta åren?
4. Antar att detta inte är ett dolt fel som man kan reklamera till säljarna utan det krävs en totalrenovering av badrum i framtiden?

Har försökt ta så bra bilder som möjligt och är tacksam för alla svar jag kan få!

• Badrumsgolvbrunn med sned ring och synlig anchringsfläns, ej helt nedtryckt ring runt avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sned och ej helt nedtryckt fastspänningsring kring en golvbrunn med synlig brunnchett i ett kaklat badrum.
    Skapa konto
  • Närbild av sned ring som ska spänna fast i brunnen med synlig brunnanschett undertill.
    Skapa konto
  • Närbild på ett felaktigt monterat vattenlås i badrum med sned, ej helt nertryckt ring och synlig brunnchette.
    Skapa konto
  • Nahaufnahme eines schief sitzenden Befestigungsringes in einem Duschabfluss mit sichtbaren Brunnenansatz unterhalb des Ringes.
    Skapa konto
  • Närbild på en sned ring i badrummets golvbrunn där brunnanchetten syns under.
    Skapa konto
  • Närbild på sned ring och synlig brunnanchett i ett badrumsbrunn.
    Skapa konto
  • Närbild på ett snett fästring av vattenlås i badrumsbrunn med synlig brunnchett.
    Skapa konto
  • Närbild på sned och dåligt fastsatt ring runt avloppsbrunnen med synlig brunnanchett och kakelgolv.
    Skapa konto
  • Närbild på sned och ofullständigt nedsänkt fastsättningsring i badrumsgolvbrunn med synlig brunnett.
    Skapa konto
  • Sned och ojämnt nedtryckt fastspänningsring i brunnen, synlig anchrinna och gammalt vattenlås i ett badrum.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.