Nja. Justerar maten. :crysmile:

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Det är nog svårt kalibrera maten så dina smaklökar uppfattar det precis som kocken visualiserarade det, men det hade varit coolt :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är nog svårt kalibrera maten så dina smaklökar uppfattar det precis som kocken visualiserarade det, men det hade varit coolt :)
Fast då är det väl snarare ögonen som skall kalibreras? ;)

• Haha
Nyfniken
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Fast då är det väl snarare ögonen som skall kalibreras? ;)
Det kommer när blade runner blir verklighet :)

H
Om du tittar på mat-program så är det även viktigt att kalibrera spisen.

H Herr Kortslutning. skrev:
Om du tittar på mat-program så är det även viktigt att kalibrera spisen.
Speciellt termometern. Jag har en trådlös termometer från weber där en av givarna låg 5 grader för kallt så köttet blev helt förstört

Köpte en OLED lg c9 och då tyckte jag att 800 kr var en piss i havet när det gällde den totala summan för tvn....:crysmile: Rätt skönt faktist att koppla upp tvn och bara titta, har inte pillat en enda gång på inställningar. Det är en sjukt bra bild (y)(y)

• Gilla
Herr Kortslutning.
  • Laddar…
R Rezzmaistro skrev:
Köpte en OLED lg c9 och då tyckte jag att 800 kr var en piss i havet när det gällde den totala summan för tvn....:crysmile: Rätt skönt faktist att koppla upp tvn och bara titta, har inte pillat en enda gång på inställningar. Det är en sjukt bra bild (y)(y)
Tycker dock den förtjänar en onsite-kalibrering! ;)

C
R Rezzmaistro skrev:
800 kr var en piss i havet när det gällde den totala summan för tvn....
Då var det 77-tummaren du slog till på antar jag? :D

H
Speciellt termometern. Jag har en trådlös termometer från weber där en av givarna låg 5 grader för kallt så köttet blev helt förstört
Dela gärna med dig hur du gjorde när du kalibrera grillen.

Jag och en kompis kollade på en ny tv till honom idag, en 75" LG på Elgiganten.
Hade svårt att hålla mig för skratt när han berättade vilken otrolig skillnad det var efter de utfört en kalibrering på tv:n:)
Bland annat kunde bilden när man kollar på sport hacka om man inte kalibrerat den:surprised:
Tur vi inte kollar på sport då sa vi, vi tar en okalibrerad, det blir svårt sa han då, vi har redan kalibrerat alla i butiken.
Han kunde konstigt nog boka en tv utan kalibrering i samma butik som vi ska hämta i morgon bitti.

Tycker det verkar vara en lite skum sidoverksamhet som de hittat på.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag och en kompis kollade på en ny tv till honom idag, en 75" LG på Elgiganten.
Hade svårt att hålla mig för skratt när han berättade vilken otrolig skillnad det var efter de utfört en kalibrering på tv:n:)
Bland annat kunde bilden när man kollar på sport hacka om man inte kalibrerat den:surprised:
Tur vi inte kollar på sport då sa vi, vi tar en okalibrerad, det blir svårt sa han då, vi har redan kalibrerat alla i butiken.
Han kunde konstigt nog boka en tv utan kalibrering i samma butik som vi ska hämta i morgon bitti.

Tycker det verkar vara en lite skum sidoverksamhet som de hittat på.
Kalibrering är uppenbarligen 20-talets tilläggsförsäkring.

H Herr Kortslutning. skrev:
Dela gärna med dig hur du gjorde när du kalibrera grillen.
Det går lägga in delta värden per sensor i weber appen så om din givare är tex 5 grader för kall så matar du in +5

hsd
Hur är de andra ,netonnet, mediamarkt å allt vad de heter...onoff

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.