94 493 läst ·
247 svar
94k läst
247 svar
Är TV kalibrering nödvändig?
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Det är nog svårt kalibrera maten så dina smaklökar uppfattar det precis som kocken visualiserarade det, men det hade varit coolt 
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Köpte en OLED lg c9 och då tyckte jag att 800 kr var en piss i havet när det gällde den totala summan för tvn....
Rätt skönt faktist att koppla upp tvn och bara titta, har inte pillat en enda gång på inställningar. Det är en sjukt bra bild 

Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Tycker dock den förtjänar en onsite-kalibrering!R Rezzmaistro skrev:
Jag och en kompis kollade på en ny tv till honom idag, en 75" LG på Elgiganten.
Hade svårt att hålla mig för skratt när han berättade vilken otrolig skillnad det var efter de utfört en kalibrering på tv:n
Bland annat kunde bilden när man kollar på sport hacka om man inte kalibrerat den
Tur vi inte kollar på sport då sa vi, vi tar en okalibrerad, det blir svårt sa han då, vi har redan kalibrerat alla i butiken.
Han kunde konstigt nog boka en tv utan kalibrering i samma butik som vi ska hämta i morgon bitti.
Tycker det verkar vara en lite skum sidoverksamhet som de hittat på.
Hade svårt att hålla mig för skratt när han berättade vilken otrolig skillnad det var efter de utfört en kalibrering på tv:n
Bland annat kunde bilden när man kollar på sport hacka om man inte kalibrerat den
Tur vi inte kollar på sport då sa vi, vi tar en okalibrerad, det blir svårt sa han då, vi har redan kalibrerat alla i butiken.
Han kunde konstigt nog boka en tv utan kalibrering i samma butik som vi ska hämta i morgon bitti.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Kalibrering är uppenbarligen 20-talets tilläggsförsäkring.Peter2400 skrev:
Jag och en kompis kollade på en ny tv till honom idag, en 75" LG på Elgiganten.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg