Min granne har både thujor, liguster och ännu mer thujor.
Alla thujor är brabant.
Tycker ni det är fullt med thujor?
Han har dessutom en STOR ca 30m lång häck i thujor som är klippta på samma sätt som dessa till höger. Som lägst 1.6m och högst 3.0m.
Tot insynsskyddat!
Ja?
Alla thujor är brabant.
Tycker ni det är fullt med thujor?
Han har dessutom en STOR ca 30m lång häck i thujor som är klippta på samma sätt som dessa till höger. Som lägst 1.6m och högst 3.0m.
Tot insynsskyddat!
Ja?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I mitt tycke så är det så där thujor ska se ut.
Störs ni av att det är totalt insynsskyddat?
Störs ni av att det är totalt insynsskyddat?
Snarare tvärt om. Vi vill göra exakt samma mot våra grannar. Som gillar inte ideen.
Just nu är växterna bara nyplanterade. Dock mycket stora. 3.3 m. Till hösten ska dessa börja formklippas.
Jag vet dock att folk här (många) stolle mörda om grannen skulle insynskydda sin tomt utan deras medgivande.
Ville bara fråga om man tycker det ser fullt ut?
Just nu är växterna bara nyplanterade. Dock mycket stora. 3.3 m. Till hösten ska dessa börja formklippas.
Jag vet dock att folk här (många) stolle mörda om grannen skulle insynskydda sin tomt utan deras medgivande.
Ville bara fråga om man tycker det ser fullt ut?
Mycket imponerande klippning! Snyggt, men jag skulle själv inte orka med det årterkommande arbetet. Till det krävs både stor talang och intresse. Jag väljer därför i stället en friväxande häck.
Men gärna thuja i trädgården.
Men gärna thuja i trädgården.
Redigerat:
Jag skulle köra på med thujorna, fattar inte varför grannen vill titta på när ni fikar i trädgården och tvärt om.
Administrator
· Skåne
· 8 663 inlägg
Jag tror att man ogillar thujor för att många som sätter thujor inte vet hur man vårdar dem. Låter man en thuja växa vind för våg, kanske sätter en häck där man låter plantorna bli som toppiga granar, ofta lite halvvissna, då är det verkligen inte vackert.
Bilden av thujan du visar här är ju en fröjd för ögat, men så är det tyvärr inte många thujahäckar som ser ut.
Bilden av thujan du visar här är ju en fröjd för ögat, men så är det tyvärr inte många thujahäckar som ser ut.
Jag är helt novis när det kommer till växter så detta kanske är en dum fråga men kan klippa sina gamla thujor så att dom ser ut som på bilderna? Det var riktigt läckert!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg