Telia kör ju i sin reklam att man kan vara ständigt uppkopplad överallt osv men om det blir för mycket så har dom internetfria zoner.
Dessa zoner, är det områden där det helt enklet inte finns täckning? Isf har dom fått till det förbaskat bra, ungefär som att det är med vilje att 100% av landet inte har täckning....säkert någon som faller för det.
Dessa zoner, är det områden där det helt enklet inte finns täckning? Isf har dom fått till det förbaskat bra, ungefär som att det är med vilje att 100% av landet inte har täckning....säkert någon som faller för det.
Telia lägger väl all energi på att lura till sig kunder, men tanke på hur dåligt allt funkar som dom har.
Segt mobilt bredband, störningar under samtal och urkass tv tjänst.
Dessutom är deras kundtjänst hopplös att komma fram till.
Telia kan ta sig i rumpan dygnet runt (om dom inte tycker att det blir för mycket av det goda....)
Segt mobilt bredband, störningar under samtal och urkass tv tjänst.
Dessutom är deras kundtjänst hopplös att komma fram till.
Telia kan ta sig i rumpan dygnet runt (om dom inte tycker att det blir för mycket av det goda....)
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Fast har man som jag haft Tele2 innan så känns det som en dröm att ha Telia...
Å andra sidan efter att ha haft ComHem för telefon och internet samt TV i 8 år så efter bytet till villan så fick det bli Telia för detsamma, mer eller mindre det enda vi kunde få som var vettigt - Fungerat klanderfritt... Ngt som jag däremot INTE kan säga om ComHem...
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Jag kunde bara välja mellan Tele2 och Telia här, för att få Tele2 var jag tvungen att betala en rätt saftig anslutningsavgift (tror att det var närmare 2000kr) för att först skaffa telefon. Och först när den var installerad kunde de ens se vilken hastighet jag kunde få på mitt internet, och om jag då ville beställa det skulle det dröja ytterligare några veckor innan inkopplandet kunde ske. Och först därefter skulle jag få ändra till ip-telefoni som jag ville ha.Skoga skrev:
Med Telia gick det att beställa exakt det jag ville ha på en gång, Detta utan anslutningsavgift.
Under tiden jag skulle bestämma mig ringde jag flertalet tillfällen till båda leverantörer och just då hade iaf Telia betydligt kortare telefonkö.
Tele2 har jag dessutom haft massa fakturabekymmer för mitt mobilabonnemang med, jag har i perioder jobbat utomlands och därför haft allt på autogiro. På eget bevåg avslutar de mitt autogiro utan att berätta för mig. Jag märker inget förrän abonnemanget helt plötsligt slutar att fungera. De vill inte på något sätt erkänna att de har gjort fel, utan jag får själv stå för alla extrakostnader.
Med Telia har jag aldrig haft några bekymmer, men jag kanske har haft tur...
Jag tror det är väldigt lokalt både i landet och i delar av orterna hur olika abbonemang funkar. Jag har aldrig tex haft problem med något som comhem har här hemma, tvärtemot så har jag högre fart på internet än vad jag betalar för oftast, mobila grejer så funkar allt utom telenor (total radioskugga).
Då man säger att sin operatör är kanon så lägger visst mailen ner
Kan ju vara datorn också men men....
När jag såg reklamen var jag helt säker på att de placerat ut plastkuber där det inte finns täckning.
När jag efter läst denna tråd gått in på Felias hemsida blev jag mer osäker, de skall placera ut en i Mölndal och jag kan inte tänka mig att det är dålig mottagning där.
Det står ju också att det är en "full spectrum jammer", men vem vet... det kanske är radioskugga precis där de tänkt sätta den..
Hade de fungerat perfekt så borde de väl placerat ut dem mitt i centrum av några större städer?! Känns som fler hade sett dem där än ute vid motorväg/rastplats.
Kanske är så att de ställt ut dem precis under en mobilmast=noll mottagning
När jag efter läst denna tråd gått in på Felias hemsida blev jag mer osäker, de skall placera ut en i Mölndal och jag kan inte tänka mig att det är dålig mottagning där.
Det står ju också att det är en "full spectrum jammer", men vem vet... det kanske är radioskugga precis där de tänkt sätta den..
Hade de fungerat perfekt så borde de väl placerat ut dem mitt i centrum av några större städer?! Känns som fler hade sett dem där än ute vid motorväg/rastplats.
Kanske är så att de ställt ut dem precis under en mobilmast=noll mottagning
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Alltså, va? Internetfri zon? Varför vill man ha det för? Vill man inte surfa så är det väl bara att skita i det?
//Patrik
//Patrik