Hej
Har fått erbjudande om anslutning som kostar 22500 kr efter Rot för öppet nät.
Inga nätavgifter. Tjänste leverantörer som finns med just nu tar ca 300 kr för 100/100.
Vad sägs om det ?

Låter rimligt. Vi betalade 19 900 kr juni 2015. Nu kostar det 24 900 kr.

Ja, det är rimligt. Anslutningsavgifterna ligger normalt i spannet 15-30 tkr. Man får ju bara ett erbjudande så frågan är egentligen om man har råd snarare än om det är ett rimligt pris :)

Tack, det värmer.
De kan dela det på 60 månader då blir det 358 kr per månad för installation och 239 kr om jag tar 100/10. Cirka 600 spänn per månad.

358 kr/månad i 60 månader gör ju att installationskostnaden blir 1000 kr lägre än att betala up front? :x

mexitegel skrev:
358 kr/månad i 60 månader gör ju att installationskostnaden blir 1000 kr lägre än att betala up front? :x
Det stämmer. Jag vet inte hur de har räknat. Kanske sista fakturan är saltad med en tusing. Ska fråga honom nästa gång han kommer.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag undrar hur det fungerar med avbetalning och ROT. En förutsättning för att få ROT-avdrag är ju att arbetet både är utfört och betalt. Är det ett finansbolag inblandat så att full betalning sker direkt till leverantören?

Det kan inte vara Telia Öppen Fiber, för de vägrar befatta sig med ROT, och det tycker jag de gör helt rätt i. Vid fiberinstallation är det i många fall tveksamt om "vinsten" med ROT uppväger all extra administration. Arbetskostnaden på den egna fastigheten (det enda som ger rätt till ROT-avdrag) är ofta en mycket liten del av den totala kostnaden.

Vi har Telia öppen fiber och här användes ROT.

petersv skrev:
Vi har Telia öppen fiber och här användes ROT.
Priset var inkl Rot.

färdig installation i huset? låter rimligt..

återställning av gräsmatta ingår?

Det är helt rimligt, ja. Vi betalade 16.900 kr för tre år sedan i området där jag bor. Återställning av tomt/gräs brukar inte ingå, bara återfyllnad av ev. dike.
Jag drog själv fram en 32mm PEM slang som de sen drog in fibern i.

Jag fick betala 20000kr Telia öppenfiber.Man fick inte rotavdrag.Det sa Telia till mej.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.