Vår BRF består av ett 6 våningshus med 18 lägenheter.
Vår aktuella undercentral för varmvatten och värme är 30 år gammal och går sönder ofta. Därför måste vi byta ut den. Har hört att Ouman EH-203 skulle kunna vara ett bra alternativ som även kan styras och övervakas via Web-server.

Har någon erfarenhet av detta system? Finns det andra som är likvärdiga eller bättre?

Jag tackar på förhand för svar och råd!
 
Fungerar säkert bra, tänk bara på att när ni bytercentral åker ni nog på att byta ställdon (ventilmotorer) samtidigt.
Och är anläggningen så gammal som 30år kanske man även skall titta på att byta själva ventilen.

Sedan det här med att styra/övervaka via web, säkert bra men se till så att inte för många i huset kan pilla med inställningarna.
 
Tack för svaret!
Vi skall tänka på ställdon och själva ventilen.

Är det något mer vi skall tänka på?

Men finns det andra system som man kan fråga efter? Vad heter de?

Hälsningar,
Susanna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.