hej
Har fått offert för köksrenovering samt byta tak och golv enligt följande. Undrar om den är rimlig ?
Kök, 13 skåp, kyl/frys, DM, ugn och inbyggd mikro. Avmontera den gamla och sätta upp den nys inkl El och vatten 55000 före rot.
Tak, byta kökstaket plus hall från paneler till gips skivor eldragning för spottar o sånt 30000 före rot.
Byta parkett inkl lister och sånt 55 kvadrat 25000 före rot.
Jag brukar annars renovera själv men nu har jag problem med njurar därför har jag ingen aning om vad det kan kosta.
Feedback, tack

Bilder behövs nog för att kunna hjälpa. Ingår någon inredning/material i priset?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bilder behövs nog för att kunna hjälpa. Ingår någon inredning/material i priset?
Inga inredningar ingår:
Bilder

Ostädad kök med vit inredning, träskåp, inbyggd diskmaskin, tända lampor och vitt matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredningsfri källare med öppen trätrappa och vita vägghyllor.
Skapa konto
Kök utan inredning med rostfri kyl och frys, vit dörr, träskåp och vit duk på bordet.
Skapa konto
Kök med träskåp, mörka kakelplattor, diskho full med disk och diverse köksredskap på bänkskivor.
Skapa konto

110 laxar för bara arbete?

S
Du håller på att bli totalt blåst.

Mikael_L
Det låter saftigt.
Elen i köket borde gå på något runt 8-16 timmar, beroende på omfattning och hur mycket som måste flyttas, och om nya grupper behöver dras fram.
Ja är det nästan inga förändringar alls kan det ju naturligtvis bli ännu mindre, men för det mesta passar man ju på att ändra lite och lägga till lite.
Sådär har du väl en 4-9 tusen i arbetskostnad.
Sen ska alltså köksbyggaren ha 2 veckor heltid för resten då? hmmm.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
110 laxar för bara arbete?
Ja, bara arbete.

S Stadsfiskalen skrev:
Du håller på att bli totalt blåst.
Hur brukar priset vara ?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det låter saftigt.
Elen i köket borde gå på något runt 8-16 timmar, beroende på omfattning och hur mycket som måste flyttas, och om nya grupper behöver dras fram.
Ja är det nästan inga förändringar alls kan det ju naturligtvis bli ännu mindre, men för det mesta passar man ju på att ändra lite och lägga till lite.
Sådär har du väl en 4-9 tusen i arbetskostnad.
Sen ska alltså köksbyggaren ha 2 veckor heltid för resten då? hmmm.
Hej på dig, Micke
Planlösningem för kök kommer art vara ungeför samma. Det ät bara en inbyggd mikro som tillkommer.
Inga spottar på kökstaket ska jag ha. Det blir en del spottar infällda ovanför skåpen.
Lediga grupper finns gott om i köket som inte används.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.