Hej, Jag läser och deltar på ett tiotal olika forum, men jag har stora problem med att forumet här är väldigt segt.. Det bara fastnar i "Ansluter till byggahus.se" eller "Väntar på byggahus.se". Det kan gå åt 10 uppdateringar för att en sida ska laddas. Och ibland kommer då ändå inte alla objekt (som ex. knappar eller smilies) med, eller sidan laddas utan ramar. Problemen finns också när jag ska göra inlägg eller skicka svar, då jag får skriva om inläggen ofta. Jag har testat från flera datorer med såväl XP som Vista, liksom IE och Firefox. Ingen märkbar skillnad. Ansluter via Telias bredband 2 Mbit/s och överträffar den hastigheten vid en mätning via Bredbandskollen. Är forumet så här segt för alla? Är det helt enkelt belastningen mot server/webbhotellet som är så här hård? Tacksam för idéer och tips på något som kan förbättra situationen..

Nix, det är dig det är fel på, iallafall just nu. Det vara flera veckor sedan det var byggahus.se som var seg (och då var det någon annonsserver som var skum).

Okej..
Tips på vad som kan vara fel, då jag alltså har samma problem på flera datorer, med olika operativsystem, och med olika webbläsare..

Och inte samma fenomen på andra forum jag besöker...

Inga problem här heller.

GoForIt skrev:
Okej..
Tips på vad som kan vara fel, då jag alltså har samma problem på flera datorer, med olika operativsystem, och med olika webbläsare..

Och inte samma fenomen på andra forum jag besöker...
Ser du något särskilt dyka upp på statusraden längst ned när du laddar sidor (där det brukar stå Klar)?

Jag köper det ni skriver, men tips på vad det kan vara?

Precis nu så fick jag denna sida utan ramar t.ex.

Vanligtvis så står fastnar den i "ansluter till www.byggahus.se" eller väntar på www.byggahus.se för att sedan gå i timeout.

Jag gissar på ett DNS-relaterad problem, dvs att din dator har svårt att översätta byggahus.se till en ipadress. Har du angett några uppgifter själv som kanske inte stämmerså bra längre...?

MathiasS skrev:
Jag gissar på ett DNS-relaterad problem, dvs att din dator har svårt att översätta byggahus.se till en ipadress. Har du angett några uppgifter själv som kanske inte stämmerså bra längre...?
Det där får du gärna utveckla lite..

har lite samma problem med bbb... tips på dns'er som funkar bra?
Postat via mobilen

Jag gillar OpenDNS.

har provat opendns men vart duktigt missnöjd. finns inga större svenska dns'er?
Postat via mobilen

Jag har inte det problemet, men däremot så tar det mycket längre tid att öppna byggahus än alla andra sidor. Detta oavsett vilken dator jag loggar in på hemifrån eller om det är på jobbet där jag loggat in på 3 olika datorer. Även mobilen tar det mycket längre tid på.

Och ja. Man ska inte surfa på jobbet, men jag har för lite att göra efter det jag kom tillbaka från min mammaledighet och jag uppmärksammar min chef på det flera gånger i veckan så just nu är det ok.

Ja, jag har fortfarande problem, så är det någon som sitter inne med något tips så är jag tacksam för hjälp..

Har också samma problem med enbart byggahus sidan. Det går fortare att ladda sidan i mobilen via hsdpa än vad det gör på min 8Mbit BBB uppkoppling. Mycket märkligt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.