Hej, Jag läser och deltar på ett tiotal olika forum, men jag har stora problem med att forumet här är väldigt segt.. Det bara fastnar i "Ansluter till byggahus.se" eller "Väntar på byggahus.se". Det kan gå åt 10 uppdateringar för att en sida ska laddas. Och ibland kommer då ändå inte alla objekt (som ex. knappar eller smilies) med, eller sidan laddas utan ramar. Problemen finns också när jag ska göra inlägg eller skicka svar, då jag får skriva om inläggen ofta. Jag har testat från flera datorer med såväl XP som Vista, liksom IE och Firefox. Ingen märkbar skillnad. Ansluter via Telias bredband 2 Mbit/s och överträffar den hastigheten vid en mätning via Bredbandskollen. Är forumet så här segt för alla? Är det helt enkelt belastningen mot server/webbhotellet som är så här hård? Tacksam för idéer och tips på något som kan förbättra situationen..
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Inga problem här heller.
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Ser du något särskilt dyka upp på statusraden längst ned när du laddar sidor (där det brukar stå Klar)?GoForIt skrev:
Precis nu så fick jag denna sida utan ramar t.ex.
Vanligtvis så står fastnar den i "ansluter till www.byggahus.se" eller väntar på www.byggahus.se för att sedan gå i timeout.
Vanligtvis så står fastnar den i "ansluter till www.byggahus.se" eller väntar på www.byggahus.se för att sedan gå i timeout.
Jag har inte det problemet, men däremot så tar det mycket längre tid att öppna byggahus än alla andra sidor. Detta oavsett vilken dator jag loggar in på hemifrån eller om det är på jobbet där jag loggat in på 3 olika datorer. Även mobilen tar det mycket längre tid på.
Och ja. Man ska inte surfa på jobbet, men jag har för lite att göra efter det jag kom tillbaka från min mammaledighet och jag uppmärksammar min chef på det flera gånger i veckan så just nu är det ok.
Och ja. Man ska inte surfa på jobbet, men jag har för lite att göra efter det jag kom tillbaka från min mammaledighet och jag uppmärksammar min chef på det flera gånger i veckan så just nu är det ok.