2 633 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Är DeWalt DWS774 seg i draget?
Hej! Ska skaffa mig en liten kap/gersåg och tycker DeWalt DWS774 verkar bra. Var på Bauhaus och kände på en och den löpte väldigt segt över skenorna. Mycket segare i draget än andra DeWalt, tex DWS777, och sågar från andra fabrikat. Fick inte tag i någon personal så jag gick över till Hornbach. Även där var DWS774:an i utställningen jätteseg. Är denna seghet en feature eller råkar bara utställningsexemplaren vara väldigt sega?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 397 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 397 inlägg
Menar du att sågen är trög att dra ut mot dig? Det bör finnas justering för det även om jag inte vet exakt hur det funkar men det bör var skruvar någonstans.
Jag justerade min 777:a för ett par år sedan då den var lite i det glappaste laget då.
Jag justerade min 777:a för ett par år sedan då den var lite i det glappaste laget då.
Lite smörj på skenorna så går min hur lätt som helst
Andra vidkommande detaljer, reglaget för klingskyddet är det sämsta med sågen, går rätt tungt och skitsvårt att såga med vänster hand (När man vill hålla i arbetsstycket med höger)
Det bästa med den, förutom att den kan stå nära väggen, är skugglinjen. Guds gåva till snickaren, aldrig mer laser
Andra vidkommande detaljer, reglaget för klingskyddet är det sämsta med sågen, går rätt tungt och skitsvårt att såga med vänster hand (När man vill hålla i arbetsstycket med höger)
Det bästa med den, förutom att den kan stå nära väggen, är skugglinjen. Guds gåva till snickaren, aldrig mer laser
Klicka här för att svara