Hej, ska till svärföräldrarna till helgen och byta ut en övervakningskamera.
Bad om en bild för att se om jag kan switcha mot en ny POE kamera enkelt eller om man behöver att dra en ny kabel.
Blev väldigt osäker av den här bilden dock.
Har inte mycket mer att gå på än detta och de är väldigt otekniska, så att jag ens fick bilden var otroligt
Bad om en bild för att se om jag kan switcha mot en ny POE kamera enkelt eller om man behöver att dra en ny kabel.
Blev väldigt osäker av den här bilden dock.
Har inte mycket mer att gå på än detta och de är väldigt otekniska, så att jag ens fick bilden var otroligt
Ja det var det som förbryllade mig också. Hade det varit POE hade de väl inte behövts någon box alls utan direkt till kameran.Karl.s skrev:
Tyvärr vet jag inte vad det är för kamera, de hade ingen koll på det heller.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Kan vara att man använt två par till ena kameran, och gått vidare med två par till nästa.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Kan vara att man använt två par till ena kameran, och gått vidare med två par till nästa.
Öppna upp boxen så ser du direkt om det är POE eller ej, om inte posta en bild här på innehållet.
Kolla upp vad det är för kamera är det en wifi kamera så är bara ström. har den både wifi och LAN port och använder sig av POE så får du du nog öppna dosan för att de vad det är.
alternativt kan du följa kablarna och se var dom går.
Kolla upp vad det är för kamera är det en wifi kamera så är bara ström. har den både wifi och LAN port och använder sig av POE så får du du nog öppna dosan för att de vad det är.
Frågar för att det är ju 20 mil dit och vill kunna preppa lite innan. Och min möjlighet att få mer än den bilden är otroligt begränsad som du såg i mitt första inlägg :/A aka_the_barf skrev:Öppna upp boxen så ser du direkt om det är POE eller ej, om inte posta en bild här på innehållet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Nej eftersom kamerorna behöver en varsin IP adress om dom inte har någon form av "hubb" som kontrollerar dem.B Basekson skrev:
Min smart hub kan ha kameror som då kontaktas genom hubbens ip adress.
Min gissning är att det sitter en PoE injektor i kopplingsdosan.
Ström från vänster och nätverkskabel nedåt.
Den ena kabeln ser lite slät och platt ut, medan den andra är rundare men med lite skrovlig yta som partvinnad kabel kan ha.
Lite udda lösning med det kan kanske blivit så av historiska skäl om det suttit en kamera med separat strömmatning där nån gång.
Den ena kabeln ser lite slät och platt ut, medan den andra är rundare men med lite skrovlig yta som partvinnad kabel kan ha.
Lite udda lösning med det kan kanske blivit så av historiska skäl om det suttit en kamera med separat strömmatning där nån gång.
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 480 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 480 inlägg
Tycker också att det ser ut att vara så.blackarrow skrev:
Min gissning är att det sitter en PoE injektor i kopplingsdosan.