För att krångla till det lite för våra älskade tjyvar så skall en vägbom monteras över en enskild väg.
När bommen levererades så kunde jag konstatera att djupa repor i den elgalvaniserade grinden.
samt att plast hatten som sitter i ytteränden av bommen är skadad.
Så innan jag bråkar för mycket, är detta något som vi får räkna med eller skall vi kräva att leverantören tar sitt ansvar.
Har sökt honom tre ggr. utan resultat.

DSCN4126.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN4129.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mikael_L
Är det en stålgrind, galvad/elgalvad så tror jag att jag själv inte skulle accepterat detta. Den kommer antagligen börja rosta där, ganska snabbt.

Borde det inte vara fraktfirman som får ta smällen, och vara den du ska rapportera det till?

Och det bör du i så fall göra väldigt skyndsamt.
Jag brukar säga att man så omedelbart som möjligt, helst redan vid själva mottagandet, ska rapportera den minsta risk eller tecken till transportskada. Är det sen inget allvarligt - fine. Men är det en verklig skada så är det bra att det är redan anmält.

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Det minsta man kan begära är att firman kommer ut och sprayar på kallgalv och silverfärg och byter plastploppen, det är förmodligen det mesta man kan begära också.
Även om någon varit oförsiktig så behöver du inte bråka, utan vänligen be om åtgärd.

Om du inte betalat fakturan så kan du ju överväga att hålla inne med betalningen tills detta är löst.

Workingclasshero skrev:
Det minsta man kan begära är att firman kommer ut och sprayar på kallgalv och silverfärg och byter plastploppen, det är förmodligen det mesta man kan begära också.
Även om någon varit oförsiktig så behöver du inte bråka, utan vänligen be om åtgärd.
Exakt detta har jag föeslagit plus att jag fixar det själv MEN det föresätter att vi får kontakt med varandra.

Var du med vid leveransen? Skrivit under fraktsedel?

atomlab skrev:
Var du med vid leveransen? Skrivit under fraktsedel?
Japp. fraktbolaget säger att varan inte var rätt embalerad då delar av röret var helt oskyddat-

Mikael_L
Anmälde du alltså skadan direkt vid leveransen.
Jag tycker annars det är viktigt att du får det gjort genast.

Vem som sen ska stå för det får de två andra bråka om.

Det rätta skulle vara om det stod på fraktsedeln. Chauffören skulle ha skrivit det.
Ring till speditionsfirman och försök få med det efterhand.

Skrevs det någon notering på fraktsedeln?

Att börja med att försöka få trsp.firman att i efterhand godkänna en skada som jag skulle ha kunnat ha gjort, det skulle inte jag ställa upp på i alla fall.

Kall galv och silver färg alt. reflexband på stolpen så är saken OK för mig, kan fixa detta om ingen annan tar sitt ansvar, värre en så är inte problemet, men att vägra svara på rekl,brev tycker jag illa om,

Men om chauffören sa att det var dåligt emballerat och såg skadan så skulle han ha skrivit det på sedeln. Se därför till att få tag på honom.
har du redan betalat bommen?

atomlab skrev:
Men om chauffören sa att det var dåligt emballerat och såg skadan så skulle han ha skrivit det på sedeln. Se därför till att få tag på honom.
har du redan betalat bommen?
Trsp.bolaget (skade avd.) sa att varan var dåligt embalerad och skadan upptäcktes när bilen lämnat platsen, har pratat med skadeavd, som skickar en blancket, så det är bara att avvakta

Sent på fredagen så ringde transp.förestaget och lovade att skicka reflextape samt en ny endbutt till röret.

Så det löste sig till slut.

Tack för alla svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.