För att krångla till det lite för våra älskade tjyvar så skall en vägbom monteras över en enskild väg.
När bommen levererades så kunde jag konstatera att djupa repor i den elgalvaniserade grinden.
samt att plast hatten som sitter i ytteränden av bommen är skadad.
Så innan jag bråkar för mycket, är detta något som vi får räkna med eller skall vi kräva att leverantören tar sitt ansvar.
Har sökt honom tre ggr. utan resultat.
När bommen levererades så kunde jag konstatera att djupa repor i den elgalvaniserade grinden.
samt att plast hatten som sitter i ytteränden av bommen är skadad.
Så innan jag bråkar för mycket, är detta något som vi får räkna med eller skall vi kräva att leverantören tar sitt ansvar.
Har sökt honom tre ggr. utan resultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en stålgrind, galvad/elgalvad så tror jag att jag själv inte skulle accepterat detta. Den kommer antagligen börja rosta där, ganska snabbt.
Borde det inte vara fraktfirman som får ta smällen, och vara den du ska rapportera det till?
Och det bör du i så fall göra väldigt skyndsamt.
Jag brukar säga att man så omedelbart som möjligt, helst redan vid själva mottagandet, ska rapportera den minsta risk eller tecken till transportskada. Är det sen inget allvarligt - fine. Men är det en verklig skada så är det bra att det är redan anmält.
Borde det inte vara fraktfirman som får ta smällen, och vara den du ska rapportera det till?
Och det bör du i så fall göra väldigt skyndsamt.
Jag brukar säga att man så omedelbart som möjligt, helst redan vid själva mottagandet, ska rapportera den minsta risk eller tecken till transportskada. Är det sen inget allvarligt - fine. Men är det en verklig skada så är det bra att det är redan anmält.
Medlem
· Stockholm
· 4 638 inlägg
Det minsta man kan begära är att firman kommer ut och sprayar på kallgalv och silverfärg och byter plastploppen, det är förmodligen det mesta man kan begära också.
Även om någon varit oförsiktig så behöver du inte bråka, utan vänligen be om åtgärd.
Även om någon varit oförsiktig så behöver du inte bråka, utan vänligen be om åtgärd.
Exakt detta har jag föeslagit plus att jag fixar det själv MEN det föresätter att vi får kontakt med varandra.Workingclasshero skrev:
Att börja med att försöka få trsp.firman att i efterhand godkänna en skada som jag skulle ha kunnat ha gjort, det skulle inte jag ställa upp på i alla fall.
Kall galv och silver färg alt. reflexband på stolpen så är saken OK för mig, kan fixa detta om ingen annan tar sitt ansvar, värre en så är inte problemet, men att vägra svara på rekl,brev tycker jag illa om,
Kall galv och silver färg alt. reflexband på stolpen så är saken OK för mig, kan fixa detta om ingen annan tar sitt ansvar, värre en så är inte problemet, men att vägra svara på rekl,brev tycker jag illa om,
Trsp.bolaget (skade avd.) sa att varan var dåligt embalerad och skadan upptäcktes när bilen lämnat platsen, har pratat med skadeavd, som skickar en blancket, så det är bara att avvaktaatomlab skrev:
Klicka här för att svara