Hej! Har sett detta i vardagsrummet som jag tycker har spridit sig, vilket väl nästan säger dig själv. Jag flyttade in här för ca 1 månad sedan och det har sedan dess blivit värre. Tvättar jag bort det så försvinner det och kommer tillbaka 2-3 minuter senare.

Vad tror ni? Hur åtgärdar man detta?

Tack på förhand

• Svagt suddig bild som visar en närbild av en träyta med en liten vit fläck eller märke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybonat fiskbensparkettgolv i varierande nyanser av brunt och beige.
    Skapa konto
  • Trägolv med fiskbensmönster och en synlig spik.
    Skapa konto
  • L leksakslastbil på nyinstallerat fiskbensparkettgolv med synliga vita märken för justering.
    Skapa konto
J JohnHenry skrev:
Hej! Har sett detta i vardagsrummet som jag tycker har spridit sig, vilket väl nästan säger dig själv. Jag flyttade in här för ca 1 månad sedan och det har sedan dess blivit värre. Tvättar jag bort det så försvinner det och kommer tillbaka 2-3 minuter senare.

Vad tror ni? Hur åtgärdar man detta?

Tack på förhand
Har dom laserat (betsat) golvet kanske?

Düsseldorff
Nej, det är inte mögel.

Kan vara fuktskador i lacken, som uppstått när någon har råkat skvätta vatten på golvet och inte har torkat upp det direkt. Fläckarna består då av hårfina krackeleringar i lacken. När du blöter en fläck för att ”tvätta bort” den fylls sprickorna med vatten och blir osynliga. Efter några minuter torkar det och sprickorna blir synliga igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.