Har haft en hög med skräpvirke bredvid huset efter renovering och utbyggnad, det har legat direkt på marken och mycket av det har börjat mögla, men ser även nåt (nojjig som jag är) som kanske kan va hussvamp? Är gul/vit aktiga sporer/fläckar/klägg precis överallt i skiten. Är det nån fara om de skulle va svamp? Känns ju som att man bara kan ta bort högen o elda upp skiten isf? Ca 1m emellan huset och högen. Mögligt och fuktigt virke med synliga gulaktiga sporer och vitaktiga fläckar bland träspån och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hög med gammalt skräpvirke och byggavfall vid husvägg, vissa delar med mögel och misstänkt svampväxt.
Skapa konto
Möglat och potentiellt svampdrabbat skräpvirke på marken med synliga gul/vita sporer och fläckar.
Skapa konto

Jag tror inte det men vad spelar det för roll, oavsett lär du ju inte använda det där virket till något vettigt.
Kör till tippen eller elda upp bara.

Även om de låg en bräda med massor av hussvamp bredvid huset så hade det inte spelat någon roll för huset.

Nää tänkte såga upp det till ved, men tror jag skiter i det och o kör till tipp direkt, tack för svar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.