Hej,
hade hantverkare som bredspacklade och målade åt oss.
Det är kök- Denna vägg vad kaklat förr, och nu ska vi ha glas.

Ser ni bilden? Man ser att resultatet av bredspacklingen/målningen är ojämn i strukturen vilket syns tygligt i vissa ljusriktningar.
Jag tycker personligen att det är fult resultat, men jag har aldrig haft målare hemma och vet inte hur resultatet bör se ut. Ni som har erfarenhet, vore tacksam för synpunkt om detta är inom spannet "okej" eller inte bra.

Tack på förhand!

• Ojämn väggstruktur med bredspackling och målningsfel i kök, synligt i sidoljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn bredspacklad och målad vägg med synlig struktur och repor i svagt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Är det målat klart?
Spacklingen såg inte bra ut tycker jag.
Om jag skulle gjort det själv så hade inte jag klarat att sova på natten.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Ser ojämnt ut men kommer att tänka på visste målarn om era planer att sätta glas ock att det kommer att synas? ( Finns ju så många skivor m.m. att sätta i kök med dagens utbud)

Beklagar att ni fått tag på en klåpare...glasskiva eller ej. Så där ska inte bredspacklade ytor se ut. Ser ju som att målarn missat att slipa på vissa ställen. Nä det där hade jag inte accepterat.

Hej,
Tack ni!
Tre fällande dom, glad att ni höll med mig.

Ja, det är redan målat och hantverkaren visste att jag skulle ha genomskinligt glas där. Det blir reklamation! Synd bara att det innebär en runda till med slipdamm...

Din målare använder väl slipmaskin med dammsugare? Om inte så är han omodern...

S SpackelFredrik skrev:
Din målare använder väl slipmaskin med dammsugare? Om inte så är han omodern...
å, det är nog jag som är omodern som trodde så....

• Gilla
SpackelFredrik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.