Grävde ner lite plintar idag. Och kom på ett rör eller vafan det kan vara. Tänkte direkt el. Men sedan är det nått höjde över. Se ut som ett vprör eller liknande. Råkade sätta spaden i den några gånger innan ja fattade. Men vi tror inte vi ha någon ström åt detta hålet. Väldigt märkligt. Vad tror ni det är? Kunde ju hämtat test pennan och se om det ger utslag för ström. Men tänkte inte så långt. Vi ha inget träd heller där. Så tänkte först en rot men det kan de ju inte vara

Jag tycker faktiskt det ser ut som en rot. Vissa träd och buskar kan ha väldigt långa rötter

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Tänkte de först med. Iomed det är något hölje runt. Det är nämligen helt runt. se precis ut som ett rör..närmaste buske är 5 meter ifrån

Jag ser en rot.

Ok då kör vi på detta..skönt slipper man tänka på det mer

tommib
Gräv runt den lite så lär du få veta säkert, men jag gissar också rot.

Bara att nyttja rot-avdraget.:-P

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
När jag ser bilden så säger jag också absolut en rot. Men skulle man se det i verkligheten så kanske observationen blir annorlunda.

Skrapa lite med en kniv så syns väl materialet i roten/röret bättre!

harry73
L Lennart Lind skrev:
Ok då kör vi på detta..skönt slipper man tänka på det mer
Tänkte kolla hur det går för dig, lever du fortfarande?
Man ska nämligen inte lita blind på vad som sägs i ett forum.

Redigerat:
  • Gilla
Lennart Lind och 1 till
  • Laddar…
Typisk rot. Rötter har ett hölje, som kallas bark. Man ser ju flisorna väldigt tydligt.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Är det ihåligt så ger det efter när man klämmer på det.

Har inte kommit så långt ännu. Få se i helgen. Den va lika len som ett vp rör så därför slog det mig att det måste va ett rör. Men sen är det ju någon hinna över på några ställen, så då borde det vara ej vara ett rör heller. Återkommer i helgen när det är dax att inspektera

Redigerat:
den va jäkligt hård iallafall.. spaden studsade rätt så bra när man kom på den

Exempelvis körsbärsrötter är väldigt raka och väldigt lena, ofta typ vinröda, om de får växa i bra jord utan stenar. Har helerl adlrig hört talas om rör som har flera lager.

Men när jag tänker efter SKULLE det kunna vara en gammal vägmarkeringspinne: tunt orange hölje på en pinne av trä eller bambu.

https://www.fotoakuten.se/gratisbilder_foto-583.html

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.