Harald Boye skrev:
Japp, 30..men nu sitter de där de sitter hehe. Förmodar att 15 har mindre radié, annars är jag villig att plugga in svagare..
De har fått sina namn från radien tror jag, 15mm är mina iallafall. Tror de var på 0,021w/st med så det blir inte så starkt :)

Har cosa 30 också. Är på 0.21w styck också (3×0.07) har sittande uppåt i trädäck. 1st har dött under 2år. Har nog mer med yttre åverkan att göra dock

bjornligan skrev:
Har cosa 30 också. Är på 0.21w styck också (3×0.07) har sittande uppåt i trädäck. 1st har dött under 2år. Har nog mer med yttre åverkan att göra dock
Läste på lite. Cosa 30 har 3st som du skriver. Cosa 15 har en diod, alltså 0,07w

Och jag har för mig att jag läste mig till att Cosa 45 var dubbla effekten mot Cosa 30 (0,42 vs 0,21 W). Det ser till och med ut på bilden att vara 6 dioder :)

Redigerat:
Läser att TeroM har sina 12cm ut från staketet han belyser, någon som har sina närmare och vill bjuda på en bild där man ser ljusspridningen? :)

Hade en plan att sätta våra i frisen, men det skulle innebära att de hamnar ca 5-6cm ut bara.. :thinking:

FredrikR FredrikR skrev:
Läser att TeroM har sina 12cm ut från staketet han belyser, någon som har sina närmare och vill bjuda på en bild där man ser ljusspridningen? :)

Hade en plan att sätta våra i frisen, men det skulle innebära att de hamnar ca 5-6cm ut bara.. :thinking:
Mina sitter alldeles under spjälorna. Hade jag flyttat ut dem mer så hade de inte belyst altanräcket alls. Då är det cosa 30 jag har som är lite svagare.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bygg en egen prototyp. Såna bilder blir aldrig rättvisa.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Innan vi byggde om staketet så satt de ganska nära.
Hittade en bild på det, de sitter 90mm från ribborna.
50-60mm kan bli lite väl tajt.
Trädäck i skymningen med belysning och ett trästaket där ribborna är nära varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Bygg en egen prototyp. Såna bilder blir aldrig rättvisa.
Ja tanken har slagit mig, har ju en som sitter provmonterad i en trallbit, får ge mig ut i mörkret ikväll. :)

Det är Cosa30 som jag ska dit med också.

Fortfarande nöjd med mina som har suttit ute i ur och skur nu. Ingen större belysning egentligen mer än effektbelysning, men det var det jag också sökte. Tänker bygga på med fler nu till altantrappa + ytterligare trädeck, men hur många har ni satt på originaltrafon?

H Holmspel skrev:
Jag såg att COSA inte längre fanns kvar hos JULA, eller har dom bara bytt namn?

[länk]

??
Jag gissar också att de bara har bytt namn på dem, de verkar finnas i 30mm och 45mm med lika många dioder och liknande beskrivning.

fgo fgo skrev:
Innan vi byggde om staketet så satt de ganska nära.
Hittade en bild på det, de sitter 90mm från ribborna.
50-60mm kan bli lite väl tajt.
[bild]
Sökte runt lite på bilder med spottar o såg denna bild. Väldigt fint!
Hur långt är det mellan spottarna och hur brett är det mellan stolparna?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.