92 080 läst ·
118 svar
92k läst
118 svar
Är detta Cosa 30 ?
Var inom jula innan å kolla. Finns ju från Markslöjd med. Visserligen dubbla priset men fortfarande billigt jämfört med tex hide a light mfl.
Finns ju mer möjligheter att "bygga ut" det systemet.
Nån som testa detta?
Finns ju mer möjligheter att "bygga ut" det systemet.
Nån som testa detta?
Mina sitter ju just utomhus i regn etc.
De rekommenderar dock att man skall vara försiktig med att pressa ner dem i hålet man sågat upp, så inte plasten spricker av metallfjädrarna. Då läcker det in.
De rekommenderar dock att man skall vara försiktig med att pressa ner dem i hålet man sågat upp, så inte plasten spricker av metallfjädrarna. Då läcker det in.
Rekommendationen är att göra tillräckligt stort hål, gärna lite, lite i överkant än precis eller ännu sämre något för litet. Detta för att fjädrarna lätt gör sönder plasten om hålet är precis eller något för litet. Precis som Brallan84 skriver ovan.Brallan84 skrev:
För mig som inte är insatt hur står sig Cosa mot andra decklights. Det har dykt upp en hel del no-name på Jula, Biltema, Clas, osv. Jag ville mest höra hur ni såg på det? Samt stora skillnaden mellan Cosa 15, 30, 45 som har nämnts 
Edit: Såg att Jula hävdade att Cosa 45 var tvungna att sitta vertikalt då de inte var lika fukt-täta (samt dubbla effekten på LED:arna).
Edit: Såg att Jula hävdade att Cosa 45 var tvungna att sitta vertikalt då de inte var lika fukt-täta (samt dubbla effekten på LED:arna).
Redigerat:
Cosa är prisvärda..men borde funka bäst neråt, jag rekommenderar dem inte i altan riktade uppåt för ledljus..de är väldigt starka och bländar. Har dem runt min tunna, snyggt på kvällen men när man ska i bländar de 
Japp, 30..men nu sitter de där de sitter hehe. Förmodar att 15 har mindre radié, annars är jag villig att plugga in svagare..