18 627 läst ·
56 svar
19k läst
56 svar
Är det tillåtet att sätta p-plats så nära ett sovrumsfönster?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ursäkta mina kluddar
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Har svårt att se att det skulle finnas några regler det bryter mot.
Avgaser såpass nära tyckte kommunens miljö/skydd.H hempularen skrev:
Så här såg det ut när det såldes, när det frågades efter parkering svara det att det kommer!
Skulle du köpt en lägenhet där och det står en skåp bli utanför ditt sovrum? För det har han som flyttar in ovanför. P-platser tillkom senare, dålig info och tvång att köpa? Detta ska vara en Eko by.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Avgaser låter som ett tveksamt argument. Vi har ju förbud mot tomgångskörning. Normalt så har man ju bara motorn igång i kanske 5 - 10 sekunder medan man kör in eller ut från parkeringsplatsen.
Jag har en diesel (euro4) och ibland blir det konstig med förbränningen. Då luktar den som en gammal båtdiesel och ryker väldigt mycket. Inte så kul att få det bredvid ditt sovrumsfönster och friskluftsintag, även om det är under en minut.
Sedan är såklart utsikten inte heller så lockande.
Börja klaga på alla sätt. Hota med att bryta kontrakt pga kontraktsbrott och allt du kan hitta på.
Antagligen blir det enklare för byggherren att gå med på dina önskemål än att fortsätta bråka med dig och flyttar de P-platsen.
När P platsen finns, blir det svårt att ändra det i efterhand
Sedan är såklart utsikten inte heller så lockande.
Börja klaga på alla sätt. Hota med att bryta kontrakt pga kontraktsbrott och allt du kan hitta på.
Antagligen blir det enklare för byggherren att gå med på dina önskemål än att fortsätta bråka med dig och flyttar de P-platsen.
När P platsen finns, blir det svårt att ändra det i efterhand
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Det tråkiga är väl ursikten.
Men jag har svårt att se nått annat hemskt.
Man får trots allt bygga nya hus i innerstan.
Där är mer än bil som parkerar nära...
Eko by? De flesta har nog ändå bil. Å då vill man hamna så nära hemmet som möjligt.
Men jag har svårt att se nått annat hemskt.
Man får trots allt bygga nya hus i innerstan.
Där är mer än bil som parkerar nära...
Eko by? De flesta har nog ändå bil. Å då vill man hamna så nära hemmet som möjligt.
Nybyggda hus har nog inte friskluftsintag vid fönstren.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Du har inga garantier för hur utomhusmiljön kommer att se ut framöver.harry73 skrev:
Jag håller med om att det är väldigt trist att få bilar som utsikt precis utanför fönstret, men jag har svårt att se vilken lag/regel det bryter mot.
Klaga på buller och försöka få planen ändrad.
Skåpbil -> hindrar utsikt...
Gammal amerikanare el motorcyckel -> Rätt hög bullernivå och det är ju trots allt sovrum borde ju vara rätt tyst rum.
Skåpbil -> hindrar utsikt...
Gammal amerikanare el motorcyckel -> Rätt hög bullernivå och det är ju trots allt sovrum borde ju vara rätt tyst rum.