Jag gissar på att det är en snöskrapa från en en tid när det var lite tjusigare och högtidligare med bil än idag, så det var värt att paketera en simpel snöskrapa i ett snyggt fodral av äkta läder. Den tiden borde vara mellan 40-60-tal gissar jag, kommer från min farfar. "BP"-loggan tyder ju i alla fall på att det är en bilpryl kan jag tycka.
Den är drygt 13x5 cm, skivan som fälls ut är i en tjock, tung, transparant plast. Jag fick knacka på den för att vara säker på att det inte var glas. Vad som talar emot min gissning är att jag inte kan komma på något bra sätt att hålla den för att få kraft att skrapa.
Någon som kan bekräfta eller har ett annat förslag?
Om det är rätt att det är en bilpryl så skulle jag gärna vilja att den övergick i mer uppskattande händer än mina, så är det någon som känner till ett forum där man kan bjuda ut lite äldre biltillbehör?
Bara så ingen missförstår, ett scenario där flera vill ha den och jag får en slant för den är absolut uppskattat, men om det inte sker så vill jag hellre att den skänks bort och hamnar i ett sammanhang där den pryder sin plats i stället för att skramla runt i sidofacket bland massa annat skrot i min Toyota tills den är så misshandlad och ful att den slängs.
Den är drygt 13x5 cm, skivan som fälls ut är i en tjock, tung, transparant plast. Jag fick knacka på den för att vara säker på att det inte var glas. Vad som talar emot min gissning är att jag inte kan komma på något bra sätt att hålla den för att få kraft att skrapa.
Någon som kan bekräfta eller har ett annat förslag?
Om det är rätt att det är en bilpryl så skulle jag gärna vilja att den övergick i mer uppskattande händer än mina, så är det någon som känner till ett forum där man kan bjuda ut lite äldre biltillbehör?
Bara så ingen missförstår, ett scenario där flera vill ha den och jag får en slant för den är absolut uppskattat, men om det inte sker så vill jag hellre att den skänks bort och hamnar i ett sammanhang där den pryder sin plats i stället för att skramla runt i sidofacket bland massa annat skrot i min Toyota tills den är så misshandlad och ful att den slängs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Något säger mig att det inte är en snöskrapa: det exklusiva skyddet, det opraktiska formatet, det onödigt dyra plastmaterialet (genomskinligt) för ändamålet.
Kan det vara någon typ avv bländskydd som man kan hålla för båda ögonen samtidigt? Med blått genomsinligt plast?
När man justera strålkastare t ex?
Kan det vara någon typ avv bländskydd som man kan hålla för båda ögonen samtidigt? Med blått genomsinligt plast?
När man justera strålkastare t ex?
Tack för förslagen! Bländskydd kan det ju vara.
Jag har skickat en fråga till BP, får se om jag har tur. Google anser att det är en portmonnä, tror jag, eller möjligen en sko
.
Jag har inte sålt mycket på¨Tradera, är det ett bra forum för lite mer speciella samlarprylar?
Jag har skickat en fråga till BP, får se om jag har tur. Google anser att det är en portmonnä, tror jag, eller möjligen en sko
Jag har inte sålt mycket på¨Tradera, är det ett bra forum för lite mer speciella samlarprylar?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Detta hör väl inte hit, men förr fanns det något slags filter för att färgblinda (röd-grön alltså) personer skulle kunna se skillnad på röda och gröna fyrljus ute på segling i farlederna.lbgu skrev:
Man kunde hålla ett filter för ögonen/ögat, och skulle på så sätt kunna se skillnad på rött och grönt.
Men, som sagt, det är väl långsökt
